Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Andra...

Av Mia - 8 januari 2010 15:23

....som har problem, riktiga problem, är väl bland annat fåglarna i detta kalla väder och med snön som ligger djup.

Hur är det egentligen, finns det verkligen ett förbud mot att mata fågar på balkongen, eller är det situation, läge etc som avgör?

Jag försöker mata fåglarna hos bror tillsammans med brorsbarnen, men hemma hos oss ser jag hungriga och frusna småfåglar som verkligen skulle behöva få lite mat i sig....

Asch, jag slänger väl ut några talgbollar, och så får jag väl ta bort dem om jag får skäll. Vi har en stor balkong, och jag tror att det bara blir eventuellt skräp hos oss, och inte dem under, några råttor lär inte kunna krypa upp till oss...

Det är mysigt med fåglarna som kommer och äter, jag har till och med matat min vän Skatan som bor runt balkongen på jobbet. Hon/han är här jämt, vinter som sommar och nu har h*n fått lite bröd att äta, men har inte varit här än.

Otacksamma skrälle!!    

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

8 januari 2010 17:06

Mamma skar ju till två påsar med bröd före jul men jag har antingen inte varit hemma så mycket eller det har varit så kallt så de ligger i kylen än. Men jag hoppas att det snart blir mildare så att jag kan gå med dem. Nu blir ju dagarna allt längre också och solen kan få mer chans att lysa. Jag har inte någon jättestor balkong men mina föräldrar har en ganska stor till deras villa. Jag TROR att det är förbjudet att mata från balkong, i alla fall HÄR, men det kanske inte är så överallt. Men jag vill så gärna ge fåglarna mat och fåglar är ju ett av mina största intressen också. jag och mina föräldrar brukar ju åka till stugan med mat också och det var nog runt jul/nyår som föräldrarna åkte iväg med en kärve. Minns för rätt så många år sedan när en kärve hade fallit ner från ett träd och det kom en flock gulsparvar. En otroligt vacker syn måste jag då säga. Men återigen. förbud eller inte, så är det så himla fint av dig att slänga ut talgbollarna. Nog tycker jag att omsorger om fåglarna borde få överväga nu.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

8 januari 2010 18:32

Ja usch. Jag tycker så synd om dem nu. Vi kan ju gå in och värma oss om det blir för jä-igt ute men inte de.
Jag ger också de större fåglarna lite mat då och då.

http://bidrottningen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards