Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Mia - 22 januari 2010 22:55

...stort gör jag, det blir sängen alldeles snart... hoppas jag...

Igår var jag hemma hos en väninna/ex-kollega och kom inte hem förrän VÄLDIGT sent. Det känns idag, även om jag tog en lång sovmorgon imorse.


Så får jag nästan spader också på att se hur det ser ut här, så det är lika bra att gå och lägga sig. Inte hittar jag något jag vill se på tv:n heller.
Nej, det blir boken och kudden för min del tror jag.

Om jag inte ska sitta uppe och titta på "Spökhus" som börjar om en timma, men jag ska jobba imorgon och borde nog sova ordentligt för en gångs skull.

Av Mia - 22 januari 2010 15:07

...kära vännen M:s tankar om att göra sig av med böcker, så har jag funderat allvarligt på det. Jag har svårt att skiljas från dem, men så sa jag om allt mitt garn jag hade samlat på mig och det gick fint att sälja av det till slut. Inget jag saknar alls.

Vi planerar för att röja och flytta grejer nu när vi ändå måste flytta ut möblerna från väggen, lite nya ordningar ska det bli. Jag ska passa på att köpa nya gardiner också, så det blir fint och fräscht. Helst skulle jag vilja tapetsera om också, men jag har ingen lust att betala det själv, och hyresvärden verkar inte helt villig att göra det än här.


I första skedet ska jag rensa ut och ge bort böckerna som står i "andra-hands-hyllan", böcker som jag inte är så noga med att ha kvar alls, sådana som inte gett mig någonting mer än ett antal timmars förströelse.


Erikshjälpen tar nog gärna emot tror jag, moster K:s man plöjer böcker, vilka som helst tror jag, så dit kan jag skicka några, sedan kan jag börja fundera på om jag kan sälja en del av resten av böckerna. Lite kan jag ju kanske vilja ha tillbaka för allt de har kostat. Nu för tiden köper jag mest pocket faktiskt, har ju insett att det är betydligt mer prisvärt. Jag kommer inte göra mig av med alla böcker, långt ifrån, jag trivs med att ha böcker runt mig. men jag behöver onekligen reducera mängden lite. Kanske kan jag gå med i Bookcrossing?


Japp, mot omorganisationen, den känns just nu ganska tung, men det blir nog så bra när det blir klart! Nu vill vi bara att de ska ringa från installationsfirman, så vi kan få reda på vilka väggar de vill dra kabeln på. Vi har ingen lust att flytta ut ALLA möbler från ALLA väggar, bara för att vi inte vet.

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards