Alla inlägg den 5 januari 2010

Av Mia - 5 januari 2010 23:22

...exakt nu, vill jag vara en mindre kvinna, mer hälsosam person, någon som är säker på sig själv, som känner att hon är den hon vill vara och som har full tillit till att hon räcker till....

Det är inte riktigt så, någonsin, och jag skulle vilja uppleva det, en endaste gång.


Jag VET att det bara är jag som kan ändra på det, men just nu, just idag, vill jag att de ska ske omedelbart.

Av Mia - 5 januari 2010 22:33

...av en sorg har vi här idag. Den söta farbrorn som vigde oss för ett och ett halvt år sedan har gått bort. Det skär lite i hjärtat, han har alltid funnits med i hela min uppväxt och han har varit en mycket aktiv man i vår kommun. Han var så rar, snäll, söt, intelligent och engagerad man och vi kommer att bli en personlighet fattigare.

Ett ljus har jag tänt för honom idag....


 

Av Mia - 5 januari 2010 22:20

...dygn från det maken hade använt bilen, tills den såg ut på det här viset när vi skulle åka ut häromdagen. Mycket snö var det och mer kom det efter det....

Vår lilla bil, det är mycket att sopa av!!


 

Av Mia - 5 januari 2010 21:01

...är allt fantastiskt! Har suttit ikväll och chattat fina samtal med brorsdotter och vän, och jag är så glad att den här möjligheten finns! Världen blir mycket mindre med hjälp av internet, och jag kan inte ens minnas hur man fick information, hur man hade kontakt, hur man shoppade och allt innan internet fanns!

Av Mia - 5 januari 2010 20:09

...förut med min brorsdotter lite, och hon var ledsen idag skrev hon, men visste inte vad det berodde på. Det gör ont i hjärtat att vara här hemma då och inte kunna hjälpa henne.

" jag vet inte vad jag ska tro jag kan inte seja vad jag kan inte seja gör mig ont ihuvudet" skrev hon till mig när jag frågade vad hon själv trodde hennes ledsenhet berodde på.

Hon stavar inte så bra än, men skriver gör hon gärna. Det är inte lätt att vara tio år och inte veta varför man känner sig så ledsen.... Jag vet bara hur jobbigt det var, när jag var liten och kände mig ledsen. Lilla raringen!

Av Mia - 5 januari 2010 19:58

...ljus brinner sjuttsingen i mig minst dubbelt så länge som köpta ljus! Jag har haft ljus som jag stöpt tillsammans med kära Ålands-väninnan för ett antal år sedan, liggandes här hemma. Nu bestämde jag mig för att använda dem, och de har brunnit i tre timmar och är inte ens nere på en tredjedel. Jag borde börja stöpa ljus igen, det är så mysigt. Men nu är ju ljusstöparväninnan inte så ofta här förstås... jag får väl locka henne med glögg och pepparkakor nästa år!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards