Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Våra...

Av Mia - 4 januari 2010 18:45

...ena grannar, flyttade in i somras och vi har inte pratat något större med dem, men å andra sidan pratar vi inte något större med några av våra grannar mer än hälsar och så. Jag tror att hon har tidigare bott omkring Vänersborg och sedan flyttat till USA och nu kommit hem med man och barn. (Tänk vad man spekulerar....)

I alla fall, så har vår kontakt bestått mest av hej och knappt det ibland.

Helt plötsligt när vi hade varit ute och gått häromdagen, mötte vi mannen när vi kom hem och när han såg kameran runt min hals bubblade massa ur honom. Och jag som avskyr att prata engelska av någon konstig anledning. Jag pratar minsta lilla när jag umgås med kusinens sambo som är engelsman. Det handlar om ovana, och för höga krav, jag vet det, läsa och skriva är inga problem.

Men, nu var jag tvungen att svara ju, och det känns ju oerhört pinsamt av någon anledning.

I alla fall, jag blev inbjuden på stående fot att besöka hans fru för att lära mig lite om fotografering,  som är en duktig hobbyfotograf, kunnig och engagerad och det är ju något jag verkligen skulle behöva.


Just då hade vi inte tid att gå in, men det skulle vara riktigt roligt måste jag säga, bara att bli erbjuden kändes som en puff framåt.

Men, då är frågan, när ska jag kunna med att ringa på dörren och fråga "hej, kan jag komma in nu?".

Jag hoppas jag springer på henne då hon är ute och rökar så kanske vi kommer att pratas vid då.

Det skulle vara så otroligt roligt att lära mig mer om fotande, kameror, photoshop och annat runt det, och det är ett utav målen på min lista för 2010.

Vi får väl se vad som händer med detta, jag ska bara repa mod.

I några månader eller så....


Jag älskar min kamera, verkligen!!


Men faktum är att jag känner mig i stort behov av en till. Jag har en kompaktkamera också, men den är ganska stor, så på önskelistan står nu en ultrakompaktkamera, med hyfsad zoom och snabb ska den vara också. En sådan där festkamera som jag i princip kan ha i fickan hela tiden.

Det är dags att spara massa pengar förstår jag, det är mycket "jagvillhasaker" på en annan lista jag har! :-)

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

4 januari 2010 20:20

Har ju en del andra kameror också men ett "syskon" till DIN harjag ju... SKRIVER ju en hel del på engelska och pratar in på band ibland. Men min faster bodde ju massor av år i England och hade visst dubbla medborgarskap så även om främst Marilyn är bra på svenska pratas det mycket engelska när hon kommer. Och tvärtom mot vad vi trodde blev det mer möten med henne efter mammans död i början av december -97 då hon köpte en stuga för ett par år sedan eller så vid samma sjö som vi. Det beror ju på min sjukdom men jag pratar annars en hel del med grannar och har varit inne hos några, även ringt på helt spontant. ÄR verkligen "toksocial" också när jag mår som allra bäst. Så jag ser fram emot ett SOCIALT 2010 nu!!! Min nya kompaktkamera är superfin och har bra zoom men får ladda batterier rätt ofta, men jag fotar ju galet mycket. Är sugen på en med långlivat batteri och en kan vara på gång redan.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

4 januari 2010 22:15

Oj! Här har det hänt lite sen sist! *s*

Hoppas att du får till ettbra bokslut för 2009 och att planeringen för 2010 blir ÄNNU bättre!

Vi kör utmaningen tillsammans!! Alltid bra om man är flera att pusha varandra!
Ikväll har det varit lite motigt, men jag fixade det med en kopp te med grädde i (mitt GI-ande lutar lite åt LCHF), några skivor ost med smör och en näve rökta mandlar. Hoppas att "suget" släpper! Annars får jag ta en kopp te till! *s*
Lite för kallt för att ta nån promenad och kallare skall det visst bli här. De hotar med 26 minus(!!) på onsdagmorgon. *brrrr*

Låter kul med en möjlighet att få en liten "kurs" i fotande. Kanske du kan lära det vidare?!! ;-))

Kramar!

http://bidrottningen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards