Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Mia - 29 juli 2009 17:19

... i mitten av juli kan vara så vacker.

Lite oskarpt foto, men färgen är ljuvlig och det var faktiskt halv ett på natten!


 

Av Mia - 29 juli 2009 17:16

 ..hjälper vi ju till med ibland.Den nya panelen börjar ta form och imorgon är tanken att vi ska åka upp och måla lite om vädret håller i sig.

Det blir ju roligt, eller nåt.... Fast, jag gillar att måla faktiskt, så där ibland, det syns så fort hur bra det blir! Klätta på ställningar och stegar gör jag dock inte, så jag målar så långt jag når, någon annan får klättra! 


Av Mia - 29 juli 2009 16:37

...ett år har gått sedan jag köpte min nya mobil, men jag vill ha en NY!! Min är så konstigt, den hakar upp sig, låser sig och stänger ibland till och med av sig.

Det stör mig som satan, ibland när jag pratar i den, kan det bli helt tyst i luren i flera sekunder, och ni sak veta hur mycket någon hinner prata på fem sekunder! De hör mig, men jag hör inte dem. Det låser sig när jag skriver sms, och det låser sig i alla möjliga situationer. Jag har läst om den, att det är fler som har sådana problem med den.

Mitt abonnemang går inte ut förrän om ett år!!
Det ger mig i och för sig tid att fundera över vilken telefon jag vill ha, jag gillar ju Ericsson skarpt, alla mina andra telefoner har funkat utmärkt, men jag har också haft en Samsung som jag älskade!

Tja, jag får väl fundera lite, men det stör mig i alla fall, och att jag ska behöva vänta ett helt år innan jag kan skaffa mig en ny!
Med arbetslös make tillåter inte ekonomin att jag köper en ny och betalar på detta abonnemanget också liksom!

Jaja, I-landsproblem jag vet...

Av Mia - 29 juli 2009 16:26

...nu är jag tillbaka på jobbet, men ser fram mot en fem dagars ledighet, tack vare våra rara sommarvikarier som har bytt med mig. En av egen val och en för att jag ville! Stadsfestival i dagarna tre här och sedan är det dags för en hemlig resa för mig.

Väninnan C ska ta med mig någonstans och hon vägrar tala om vart vi ska åka för mig.

Det är ungefär 3 timmars bilresa härifrån, vi ska gå på en guidad tur och sen vet jag inte något mer.

Jag har kanske, kanske en liten fundering om vart det kan vara, och i så fall ska vi åka norrut... Vi får väl se, jag kan mycket väl ha fel!

Det ska bli himla trevligt i alla fall, det brukar vi ha när vi åker iväg eller gör något överhuvudtaget.

Hon ska med ut på festivalen, kanske kan jag locka ur henne något då...

Av Mia - 29 juli 2009 16:14

...på vännernas båt blev det, vi hade ju så trevligt att vi inte ville åka hem! Det blev ganska sent, men det är svårt att gå och lägga sig när man har så mycket att ta igen! Tack ska ni ha!!

Det är faktiskt bland det roligaste som hänt under året, att vi har fått upp kontakten igen!



Igår när vi skulle åka hem passade vi på att besöka Nordiska akvarellmuseet som ligger i Skärhamn och som under sommaren har en utställning om Elsa Beskow och med en hel del av hennes orginalalster.

Det var riktigt roligt att se alla dessa små tavlor med bilder ur hennes böcker, som jag älskar både nu och när jag var liten, och det var bara två böcker jag inte kände igen. Mina absoluta favoriter Tomtebobarnen och Blomsterfesten i täppan var också med!

Jag fick ju köpt några vykort med motiv från utställningen, två bokmärken samt en akvarellpensel... som jag hoppas är bra till skillnad mot de andra jag äger. Den här var MYCKET dyrare och av mårdhår...tror jag...


Vi strosade runt lite i hamnen, det var ju soligt och vackert! Blåsigt men vackert. Vi unnade oss lyxen att köpa med färska skaldjur hem också, räkor, kräftor och krabba. Det är stor skillnad att köpa det direkt på plats tycker jag, även om fiskbilens skaldjur är fina med. Vi är kanske lite bortskämda här på västsidan, och jag har lärt mig att aldrig beställa skaldjur på andra sidan landet. Vis av erfarenhet....


Nordiska akvarellmuseet:

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards