Alla inlägg den 1 juni 2009

Av Mia - 1 juni 2009 19:19

Frågorna finns här!


Ärlighet


1. Säger du till om du får för mycket tillbaka i kassan?

Det beror nog hur mycket jag får tillbaka. En gång fick jag tillbaka som om jag hade lämnat en 500-lapp men hade bara betalat med en 100-lapp. Då vågade jag inte något annat än att säga till, tänk om de hade jagat efter mig i affären:-)


2. Berättar du för din bästa vän om dennes partner är otrogen?

Svårt, svårt... Troligen hade jag gjort det, som tur är har jag inte ställts inför den situationen än.


3. När förskönar du sanningen för att inte såra någon?

Tja, det händer väl då och då, kanske främst när någon har köpt någåot nyt och jag inte tycker det är så fint kanske. Men det beror på hur nära vän det är.... Tillfällen då jag inte tycker att det gör något om man skulle dra en vit lögn...


4. I vilka situationer kan man vara för ärlig?

När man säger till folk saker som de inte bett om att få veta. Din väninna kanske faktiskt inte vill veta vad du tycker om hennes frisyr, och att häva ur sig att den är ful är väl kanske att vara ärlig i onödan. Men över lag tycker jag nog man ska vara ärlig, visa var man står på något sätt.

Någon klok person har någon gång sagt typ: Att vara ärlig betyder att verkligen mena vad man säger inte inte säga allt man tänker.....


5. Står du i alla situationer upp för din åsikt?

Det gör jag nog inte, när jag tycker det är viktig för mig gör jag nog det, men jag väljer mina slag. Jag orkar inte hålla på att argumentera för min åsikt om det känns meningslöst eller om det är en betydelselös grej för mig.

Är det däremot viktigt för mig, eller en intressant diskussion, då står jag stenhårt för det jag tycker, tills jag blir överbevisad eller tänker om.


Av Mia - 1 juni 2009 19:10

Frågorna hittar du här!


Fåfänga  


1. Hur ofta klipper du dig?

Ett par gånger om året, har man långt hår känner man ju inte av så fort att det behöver klippas.


2. Hur ser dina naglar ut?

Kortklippta, jag jobbar ju inom vården. Nagellack ibland, när jag ska vara extra fin! *L*


3. Hur ofta använder du make up?

Varje dag, foundation och mascara till vardags, till festen lägger jag till rouge, ögonskugga, läppstift, eyeliner etc. Jag tycker det är jätteroligt med smink!


4. Hur ofta köper du nya kläder?

Inte så där jätteofta. Det beror snarare på eknomin än lusten. Och att det inte alltid är så himla lätt att hitta fina kläder i större storlekar.


5. Hur länge står du framför spegeln när du fixar dig?

Till vardags, fem minuter på sin höjd. Till festen kanske 20 minuter.

Av Mia - 1 juni 2009 19:01

Ditt hem


1. Hur bor du?

I en härlig trea på 86 kvadrat 3 km från centrum, i ett lugnt villaområde. Balkongen är stor och har fina kvällsolen!


2. Hur ser det ut hemma hos dig?
Rörigt! *L* Eftersom det är en hyresrätt har vi inte haft lust att ta kostnaden för nya tapter och grejer, så det är gult i vardagsrum, gult i pysselrum, gult i hall... Jag är TRÖTT på gult. Vi har ett fint ljusblått sovrum dock! Men det är en röra av ärvda möbler, IKEAmöbler, loppismöbler och annat. Inte direkt enhetligt. Mycket böcker i vardagsrummet och skinnsoffor som maken älskar och jag avskyr...


3. Föredrar du nya eller gamla möbler, motivera gärna lite?
Både och... jag vill gärna ha lite blandat, både gammalt och nytt. Jag köper det som jag tycker är fint och har råd med.

Aj löööve IKEA, vilken tur att de finns, hyfsat billiga och vilka förvaringsidéer!


4. Vad är du mest nöjd med i ditt hem?

Balkongen och planlösningen. Vi har en stor, möblerbar hall, som sväljer en den stora möbler.


5. Om du fick ändra en sak hemma hos dig, vad?

Jag skulle tapetsera/måla om varenda rum!

Av Mia - 1 juni 2009 18:18

Snabbmat


1. Hur ofta äter du snabbmat?

Ett par gånger i månaden kanske


2. Vad äter du helst på Mc Donalds?

McFeast tror jag, eller BigMac... meny förstås, BigMac är nog favvisen när jag tänker efter. Om inte ElMaco finns, då vill jag äta på McDonalds flera gånger i veckan, för den är verkligen favoriten, den borde finnas i deras ordinarie sortiment!


3. Vad vill du ha på din pizza?

Jag är inte så förtjust i pizza, men när jag äter blir det antingen kebabpizza, eller någon helt ordinärt typ capricciosa (eller hur det nu kan stavas)


4. Vad väljer du för kinamat?

Stekt ris med kyckling. Fast jag äter hellre thaimat.


5. Kan du tänka dig att arbeta på något av ovanstående ställen, motivera gärna lite?
Helst inte, det verkar stressigt och jag är nog inte den person som kan stå och ta emot onöjda gäster hela dagarna, för jag tror vi som gäster gnäller en del...

Av Mia - 1 juni 2009 18:08

Datorn


1. Finns du med på Facebook?

Japp, mer eller mindre aktiv.


2. Hur länge har du funnits i blogg/hemsideform?
Sedan oktober 2006. Oj, det är tre år till hösten! Det måste jag nog fira!


3. Vad har du för startsida/sidor?
Google


4. Vad har du för skrivbordsbakgrund?

Brad Pitt *L*


5. Hur många timmar/dygn ägnar du åt datorn?
Tja, det är nog säkert 3-4 timmar, minst....

Av Mia - 1 juni 2009 17:54

...är det idag! Jag blir riktigt badsugen!! Men, jag får inte med mig någon, de som vill bada jobbar och maken som är hemma just nu är en riktig badkruka.

Jo,ja, jag skulle väl kunna ta mig iväg själv, men det känns inte så roligt.


Jag klarade inte att sitta på balkongen heller, det var över 40 grader varmt mot solväggen och parasollet har ju gått sönder. Vi måste ta oss i kragen och åka och köpa ett. Det och en  liten grill vill jag investera i, innan sommaren helt är här!
Men härligt är det och det ger ju förhoppningar om en fin sommar:-)

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards