Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Mia - 22 juni 2009 19:53

...sa det igår, i bildörren när någon stängde den och vips hade rutan ramlat ner. Det var inte helt bra, nu sitter den upp med hjälp av en långskaftad isskrapa och jag hoppas den sitter hårt när vi ska åka så mycket bil.

Ingen endaste verkstad hade ju tid att ta emot klimpen förrän om flera veckor typ. Inget bra tillfälle att få pajad ruta. 

Nu tycker jag vi har lagt ut tillräckligt på den här bilen, jag vill ha mina pengar till lite annat också.

Av Mia - 22 juni 2009 13:40

...semester! Hurra!

Jag gör sista passet nu och sedan är jag inte på jobbet förrän i mitten på juli! Det ska bli så skönt, så skönt, men som alltid lyckas vi planera in kanske aaaaningens för mycket.


På onsdag åker vi till Legoland, med mor, bröder och brorsbarn, kommer hem på lördag.

På söndag åker vi med lillebror till Norrköping och stannar nog två nätter, hemma på tisdag.

På onsdag åker vi till makens barndomsstad, festival i dagarna tre, kommer hem på söndagen.

Sedan tänkte jag hitta tid att umgås med min kusin och sötaste Ella, vi ska tillbaka till svärmor då hon har släktbesök från Finland senare i sommar som vi vill hälsa på, vi har planerat att åka och hälsa på några vänner som semestrar i båt runt Västkusten i sommar och så har vi ju vår egen lilla festival som vi ska besöka och förhoppningsvis ta emot raraste Ålandsväninnan också! 

Massor att göra, massor av roliga saker! Vila gör jag på jobbet! *L*

Av Mia - 22 juni 2009 13:32

...kommer här.

Eftermiddagen tillbringades vid Sivikens bygdegård, min gamla skola där jag gick 3-4 klass. Midsommarstång restes, det var folkdans och lekar, fika och lotter, precis som jag vill ha midsommarfirandet! *L* Vädret var med oss, och det var uppehåll hela tiden.

Jag träffade många gamla bekanta och vänner, som alltid när jag är där. En del som jag inte alls hade trott skulle vara där, andra som har samma traditioner som vi. Maken var med för första gången också och det var roligt att visa honom hur det här var. Tidigare har han jobbat varenda midsommar så vi har inte kunnat göra det här.

Bror, syskonbarn och väninnan C var också där (som traditionen bjuder).

 


På kvällen for vi till bekanta och firade kvällen lång. God mat, tipspromenad och cykeltur.


När den festen var slut, for min bror och jag till vår lillebrors fest och våldgästade dem, vi var sååå välkomna, men från den festen visas inga bilder.... *L* De är redan preskiberade tror jag, ungdomarna (typ 25-27 år) gick inte med på det....

Men promenaden hem var vacker.... tidigt på morgonen....


 

Av Mia - 22 juni 2009 13:29

Midsommarafton i bygdegården och vår fina midsommarstång är rest!

 

Av Mia - 22 juni 2009 13:26


Jag gjorde ett kort, till värden och värdinnan på midsommar att ge bort med blomman vi köpt. Snabbt och ganska enkelt, men det var verkligen uppskattat!

Av Mia - 22 juni 2009 13:21

...gick bra, jag fick inte ont i halsen, så gårdagen i Göteborg blev bara så perfekt!
Vi var hos kusin T och grillade, han hade en supermysig bakgård med murade grillar och trädgårdsmöbler, lummigt och fint. God mat bjöd han på också!

Jag har inte varit där tidigare fast han har bott där i flera år, vi ses för det mesta hemma runt våra föräldrar istället. 

Kvällen på Ullevi var som sagt fantastiskt. Jag är inget inbitet AC/DC-fan, men det var verkligen kanonbra. Dessutom är jag fascinerad av hur dessa "äldre herrar" orkar springa runt som galningar på scen och ge så otroligt mycket. (Åtminstone sprang några av dem runt)

Japp, det var en upplevelse!

Av Mia - 22 juni 2009 13:18

AC/DC på Ullevi, var en häftig upplevelse, 57 000 personer rockar loss, och hela Ullevi kokar och gungar!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards