Alla inlägg den 29 juni 2008

Av Mia - 29 juni 2008 21:15

...lista från Helén!!


Nu är det upp till bevis, hur tjejig är jag egentligen?


HUR TJEJIG ÄR DU?

[x] Du har fler än 10 nagellack.

[x] Du har en parfym som kostade mer än 500

[ ] Du har eller har haft lösnaglar.

[ ] Har/haft en bild på dig själv som bakgrundsbild på datorn

[x] Du har minst 5 klädesplagg som du inte använder.

[x] När du var liten ville du vara en prinsessa.

[ ] Du brukar gå på stan med din mamma

[x] Du har haft rosa på ditt rum.

Totalt: 5

[x] Du har färgat håret.

[x] Du har slingat håret.

[x] Du har alltid din mobil med dig.

[ ] Du dansar vilt när du är ensam hemma

[x] Du går aldrig hemifrån utan att vara sminkad.

[x] Du har inpackning i ditt hår minst en gång i veckan.

[x] Du älskar att gå till frisören.

[ ] Du solar hellre än att bada.

Totalt: 6

DU ÄLSKAR:

[ ] Skor

[x] Färgen rosa

[x] Shopping

[ ] Dekorationer

[ ] Speglar

[x] Skolan

[ ] Delfiner

[ ] Disneyfilmer

[x] Ljus

[x] Blommor

[ ] Mjukisdjur

Totalt: 5

DU SHOPPAR/HAR SHOPPAT PÅ:

[x] MQ

[ ] Kompaniet

[ ] Victoria's secret

[x] H&M

[ ] Aima

[ ] New Yorker

[ ] Gina Tricot

[ ] NK

[ ] Top Gun

[ ] Taily Weijl

[ ] Bijou Birgiette

[ ] City Girl

[ ] Colosseum

[ ] Sisters

[x] Annan affär

Totalt: 3

DU SÄGER OFTA:

[ ] Whatever

[ ] Oh my god!

[x] Vet inte

[ ] Cuite

[ ] Hot

[ ] Visst

[x] Säkert

[x] Ursäkta

[ ] Fabulous

Totalt: 3

DU LÄSER:

[ ] Frida

[x] Cosmopolitan

[ ] Glamour

[ ] Elle

[ ] Teen Vouge

[ ] Bravo

[ ] Solo

[ ] Wendy

[ ] Bravo girl

[ ] Star Flash

Totalt:1

DU GILLAR DESSA FILMER:

[ ] Elizabethtown

[ ] Eva och Adam

[ ] Freaky Friday

[ ] Ciao Bella

[ ] A Walk To Remember

[ ] Sweet Home Alabalma

[ ] Where The Heart Is

[ ] Just My luck

[ ] John Tucker Must Die

[x] The Holiday

[ ] Girls United

[ ] How To Lose a Guy In 10 Days

[ ] The Hot Chick

[ ] My Girl

Totalt: 1

DU BRUKAR KOLLA PÅ:

[ ] Lost

[ ] Top Model

[x] Projekt Runway

[x] Desperate Housewives

[ ] The Simple Life

[ ] Men In Trees

[ ] 8th & Ocean

[ ] Grey's Anatomy

[x] The OC

[ ] Laguna Beach/The Hills

[ ] Nip/Tuck

[x] Gilmore Girls

[x] One Tree Hill

[ ] Heroes

Totalt:5

DU TYCKER ÄR BRA:

[ ] Paris Hilton

[ ] Jessica Simpson

[ ] Mariah Carey

[ ] J-Lo

[ ] Britney Spears

[ ] Beyonce Knowles

[ ] Christina Aguilera

[ ] Hilary Duff

[ ] Lindsay Lohan

[x] Gwen Stefani

Totalt:1


Totalt för hela testet:  30 POÄNG

Får du 0-20: Är du en tjej???

Får du 20-30: Pojkaktig tjej.

Får du 30-40:Rätt så tjejig.

Får du: 40-50: Du är en tjej!

Får du: 50-60: Du är riktigt flickig.


Hmmm, 30 prick om jag räknat rätt, så jag lägger mig väl i "Rätt så tjejig" för det vill jag ju vara tror jag...*L* 



Av Mia - 29 juni 2008 19:53

...av mat är jag idag.

Jag vet inte riktigt vad det är med mig, men jag verkar stoppa i mig allt som är löst.
Åh, vad jag hatar att se ut så här, och varför kan jag då inte vara lite mer hälsosam?

Vad är problemet och vad är sedan lösningen? Mer än att äta mindre och röra sig mer, den ekvationen förstår jag... men att komma dit??


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*      

I am all full of food today. I don't really understand wha's wrong with me today, but I tend to stop everything I get over in my mouth!

Oh, I really hate looking like this, and why can't I just be a little healther?

What is my problem and what is the solution?

More than eat less and exercise more, because that I already know... but how do I come there? 

Av Mia - 29 juni 2008 17:50

...var vi ute och fiskade igår! Det gick väl hyfsat bra, 30 ganska små makrillar (vilka jag tycker är godast) på två timmar ungefär.

Solen sken och det blåste inte särskilt mycket och dagen var alldeles underbar.

Söte sambon jobbade förstås och var inte med.

Men bror, brorsson och brors granne var med och vi hade det FAKTISKT riktigt trevligt. Brorssonen var helt ljuvlig att ha med sig igår (han är alltid ljuvlig, men kanske inte alltid beter sig ljuvligt)

Han tyckte det var roligt och var så engagerad hela tiden.

Tyvärr lyckades han inte dra upp någon fisk dock, kanske bättre lycka nästa gång.


När vi kom hem satte vi igång den lilla röken och rökte några stycken.

Mmm, det är så fantastiskt gott!


Nu ligger det några firrar i frysen och väntar på att bli stekta till middag någon dag! 

Av Mia - 29 juni 2008 13:47

...av Camilla Läckbergs SJÖJUNGFRUN har Lotta Olsson gjort för DN. Där är hon verkligen inte snäll mot fröken (eller har hon varit gift?) Läckberg, men jag småler genom hela recensionen, för jag känner igen mycket av det hon skriver i mitt eget tyckande och tänkande, fast i de andra böckerna, då jag inte läst SJÖJUNGFRUN än.

Själva mordgåtan blir bara mer och mer svårbegriplig, ingen utveckling av själva huvudpersonerna, allt är frid och fröjd och de lever lyckliga med varandra. Ja, lite smågruff och sånt men det löser vi snabbt med några minuters eftertanke.... 

Det hela känns lite för ytligt, lite för tillrättalagt och jag har slutat känna mig engagerad i något annat än att få ett svar på vem mördaren var.

(Detta var ju vad jag kände efter Tyskungen då, det kanske känns annorlunda efter nästa bok, dock verkar min besvikelse vara ganska stor efter den boken, då jag återkommer till det stup i ett! *L*) 


Dock tycker jag nog bättre om Läckbergs böcker än vad Olsson gör, även om jag känner mig oerhört mätt på dem just nu!

Men ibland behöver man ju lagom ojobbiga deckare och då är väl Fjällbackas mordbenägna invånare något att lätt engagera sig i. 


HÄR finns recensionen att läsa! 

Av Mia - 29 juni 2008 13:24

...på jobbet. En ganska avslagen och vilsam dag.


Själv känner jag mig allt annat än vilsam, det ligger en aura av oro och ångest över dagen idag. Jag har ingen aning om varför, det bara är en sådan där dag ni vet som känns lite extra tung.


Visst, jag kan rabbla upp en hel del saker som bygger på mina känslor, men egentligen och innerst inne mår jag ganska så bra, så varför denna tillfälliga down-dag?


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*      

This Sunday am I spending at work, of course!  A rather slow and relaxed day.

For myself, I feel anything but relaxed, this day has a shimmer of worry and anxiety for me.

I have no idea why, it's just one of those days, you know, which feels a little bit heavy.

 

Well, I could of course write a lot of stuff that makes those feelings bigger and bigger, but inside I know I feel good and happy, so why this down-day? 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards