Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Mia - 9 juni 2008 11:37

av Linda Olsson

 


Äntligen, äntligen en ny bok av författaren som skrev

Nu vill jag sjunga dig milda sånger, en alldeles, alldeles underbar bok.

Som jag har längtat!
Förstås är den redan på väg till mig! *L*

Ja, jag vet, vi har köpstopp på allt vad böcker heter, men det här är väl undantaget som bekräftar regeln!  


Adlibris skriver:


Adam Anker, violinist och kompositör, har sedan en tid tillbaka funnit ro i Krakow. En dag när han slår sig ner på en parkbänk får han syn på ett hårspänne som väcker minnen till liv. Han minns sin dotter Miriam och hennes plötsliga död. Sorgen förstummade Adam, men fick honom också att inse hur han alltid dragit sig undan istället för att tala. Många hemligheter gömmer sig bakom den tystnad som styrt Adams liv. Beslutet att bryta tystnaden och ta reda på sin historia blir en hyllning till hans dotter. Sökandet leder Adam från Nya Zeeland till Polen, och så småningom till Sverige där han en gång lämnat sitt livs stora kärlek. 
 
Sonat till Miriam är en gripande berättelse om att söka efter sitt förflutna, om att blottlägga hemligheter som varit begravda för länge, om betydelsen av att tala med varandra om viktiga och smärtsamma händelser i livet. Men framför allt är det en roman om kärlek. 


Åhhhh, vad jag ser fram mot den!


På biblan väntar Karin Fossums Den som älskar något annat, och den ser jag också fram mot! Ibland tycker jag hennes böcker är himla bra, ibland tycker jag att de är lite sämre. Återkommer med vad jag tycker om denna! *L*

Av Mia - 9 juni 2008 11:19

...är 11.19 och vi har precis ätit brunch.


Gårkvällen tillbringades på balkongen när vinden hade mojnat och vi satt uppe länge och pratade. Eller, som vanligt så var det jag som pratade och söte sambon sa väl inte så mycket.


Idag hade jag tänkt att sova länge, för jag är trött och det var såååå länge sedan jag inte behövde ställa klockan. Inte för att jag går upp så tidigt när jag jobbar, men känslan när jag vet att jag inte måste gå upp är himla skön.


Men se, lilla Kejsarinnan hade förstås bestämt sig för att hon var hungrig redan kvart i åtta och knatade jamandes runt i sängen, buffande på oss.

Jag hade svårt att somna om efter det, men när jag väl hade somnat, då ringer det någon jävla försäljare kvart över nio.... Jaha, så var det med den lååååånga sovmorgonen. Hade jag vaknat av mig själv kvart över nio hade det varit helt ok, men av telefonen och någon som vill sälja något... nej tack!


Bad och korttillverkning är dagen idag. Jag blundar för hur det ser ut här hemma, kliver in i mitt överbelamrade arbetsrum och packar alla de saker jag ska ha med mig.

Tänk på den tiden, när jag kunde packa mina stämpelsaker i två väskor... nu krävs det nog två släpkärror! Och än är det nog inte färdigshoppat! *L*

Även om jag har köpstopp just nu...


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*   

Today I wanted to sleep in, I didn't have to put the alarm on to go up and that felt very well. I don't begin at work early at all, but when I have to go up, I am always so tired.

But the Empress decided that she was hungry 7.45 and walked all over me and the bed, so it was just to go up and feed her.

Then I had a hard time to fall asleep again and when I finally did that, the phone rang and there was a stupid man who wanted to sell something to us... Well, then it was time to get up...

 

We sat oon our balcony last evening/night, for a long time chatting, so I was pretty tired this morning.

 

Bath (or swim as you may say) and making greetingcards is what I am going to do today. I close my eyes when I go through our appartment, ignoring what needs to be done...

I have changed shift at work so I am free all week, and I guess we can do the house-things later in the week, when the weather is worse! 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards