Alla inlägg den 27 juni 2008

Av Mia - 27 juni 2008 13:15

...vi ska se idag är ARN!


Jag har förstås köpt den... Jag är oerhört förtjust i böckerna och ser fram mot att få se den här filmen. Jag missade den tyvärr när den gick på bio, den hade nog varit mer storslagen där. Får väl försöka se de övriga när de kommer på bio!
En del filmer vill jag väldigt gärna ha på DVD. Sagan om ringen-trilogin har jag köpt, dock den första varianten som gick på bio och inte någon annan. Så som i Himmelen och Dirty Dancing förstås också! *L*

Klart vi har många, många fler filmer på DVD, trots att vi kanske bara ser dem en gång, men som sagt det finns vissa som jag verkligen vill äga.


TV-serier finns ju några också så klart.  Skenet bedrar äger jag alla, lilla Hyacinth kan ju förgylla de tråkigaste dagar.

Jag har även börjat samla på OZ och The Shield, vilka är bland de bästa serier jag någonsin har sett.

Cityakuten älskar jag, men i och med att den går och har gått typ sju gånger i repris så känns det inte så värdefullt att köpa den än, men om några år kanske!

Listan kan bli lång tydligen! :-) 


Just nu ser jag fram mot ARN i alla fall!

Kasslerpaj till middag (Tack Helén för att du delat med dig av det receptet!) och ananaspaj till efterrätt (Nej, som ni ser är det ingen dietmat idag... ) ska nog bli bra för oss båda! Kanske ger mig lite skuldkänslor iofs men jag ska njuta!!

Av Mia - 27 juni 2008 12:52

...trött, trött känner jag mig idag.

Vädret? Jobbhelg? Vitaminbrist?
Inte vet jag, men jag önskar att jag vore hemma och bara kunde ligga under en filt med en god bok, slumra lite när jag kände för det och bli servad med mat, dryck och te när jag kände för det.

Nu är det precis tvärtom, jag får serva någon annan som gärna ligger under en filt och sover om han får.

Hela långa helgen jobbar jag. Men, när helgen är gjord jobbar jag bara fyra pass till sedan har jag SEMESTER! Jag längtar såååå!!!

Imorgon ska mamman och jag dock ut och handla lite. Shoppa lite kläder inför diverse aktiviteter i sommar och höst.  Det är ju lite rea så kanske kan man hitta något där. Jag har inte varit ute och shoppat kläder på jag vet inte när faktiskt. Det var lääääänge sedan.


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*   

 I feel so very tired today, and I don't know the reason why. Today I just want to lie in my bed, reading a book and sleep whenever I feel for. I want to be served with food and something to drink and a cup of tea also.

But as I am at work, I have to serve someone else who really likes to lie in bed under a blanket!

I work the whole long weekend, but when it is done I have only four shifts left to go, then I have HOLIDAY! 

 

Tomorrow my mum and I are going out to shop some clothes for the activities during summer and autumn. There is sale in the butiques now and I haven't been shopping clothes for ages!!




Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards