Direktlänk till inlägg 27 juni 2008

Listornas...

Av Mia - 27 juni 2008 20:30

...dag är det idag i min blogg! 


1. Hur gammal är du om fem år?
Ingen aning, jag slutade räkna när jag fyllde 27

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min brukare

3. Hur lång är du?
176 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Arn tempelriddaren

5. Vem ringde du senast?
Sambon

6. Vem ringde dig senast?
Väninnan C

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Älskar dig, puss puss

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Det beror på, sms är en himla bra uppfinning

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
De var gifta, pappa dog 2002

10. När såg du senast din mamma?
Igår när vi var och handlade blommor

11. Vilken ögonfärg har du?
Gröna

12. När vaknade du i dag?
Klockan ringde 9.10

13. Vilken är din favoritjulsång?
Alla! Allt som har med jul älskar jag!

14. Vilken är din favoritplats?
Badandes i ett varmt hav

15. Vilken plats föredrar du minst?
I en sjuksäng.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Troligen ungefär där jag är idag.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Inget, jag är mer skrämd om natten nu

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Min bror via MSN

19. Hur stor är din säng?
140 cm

20. Har du station är eller bärbar dator?
Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan hemma och med överallt annars

22. Hur många kuddar har du i sängen?
4

23. Hur många landskap har du bott i?
2, Dalsland och Västergötland

24. Vilka städer har du bott i?
Bara den här, min egen lilla stad

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota, definitivt

26. Är du social?
Oftast

27. Vilken är din favoritglass?
GB:s, den där med mascarpone och pistagenötter

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Chokladpudding och grädde förstås

29. Tycker du om kinamat?
En del av dem

30. Tycker du om kaffe?
Nej, nej, nej om jag inte får grädde, farinsocker och whiskey på samma gång

31. Vad dricker du till frukost?
C-vitaminbrus

32. Sover du på någon särskild sida?
90% av tiden är det vänster

33. Kan du spela poker?
Japp några sorter iaf, men jag är väl inte så bra på det kanske

34. Tycker du om att mysa/kela?
Med vissa

35. Är du en beroendemänniska?
Absolut, jag kan nog bli beroende av det mesta

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Jadå

37. Vill du ha barn?
Japp

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska då

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, tack och lov

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet självklart

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Allt som går att shoppa! *L* Mycket scrap- och stämpelgrejer blir det

42. Äger du dyrbara smycken?
Vad är dyrbart? Några kanske

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Just för tillfället finns det väl i princip inget alls att se

44. Kan du rulla med tungan?
Jag kan knappt nå ut med den ur munnen, så nej det tror jag inte, jag har inte testat

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Hmmm... svårt fråga... Det torde väl vara någon av mina vänner kanske...

46. Sover du med gosedjur?
Nej det räcker med katt och sambo i sängen

47. Vad har du för ringsignal?
Familjen Addams

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, den första stickade dräkten, bland annat

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Min ryggsäck

50. Flirtar du mycket?
Knappast, det är inte min grej

51. Kan du byta olja på bilen?
Byta nej, fylla på ja

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Japp en endaste gång

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Dödsscen av Rochard Montanari

54. Läser du dagstidningen?
Ja, det brukar gå fort

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej, magasin däremot; Cosmopolitan

56. Dansar du i bilen?
Dansar och sjunger, gör jag nog...

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P4 här på jobbet

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Telefonnummer


59. När var du i kyrkan senast?
Förra sommaren när kusinbarnet döptes tror jag det var


60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Min musiklärare.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Det var nog någon vecka när jag var yngre

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Mamma min kom förbi med en orkidée till mig igår

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards