Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Mia - 23 februari 2008 22:05

...tycker Aftonbladets läsare här. Men OM de nu så gärna ville ha med Patrik Isaksson, varför ringde de inte och röstade då? Det var liksom inte ens så att han gick till Andra Chansen, han hamnade på PLATS 5!

Typiskt oss svenskar, sitt bara och titta och tyck till hemma, men gör inget åt det och gnäll sedan offentligt. 

Tyckte ni att han var så bra så kunde ni ju offrat några kronor på honom. Jag röstade på BWO för jag tyckte de var bäst, och så gick de vidare också! *L* Det beror nog BARA på min röst tror jag.... 

Av Mia - 23 februari 2008 21:25

...vad bra de är idag! BWO alltså!

Och snygg som satan är han!!


Bilden lånad från Aftonbladet!  

Av Mia - 23 februari 2008 20:10

...en sån vacker pôjk han är!

Av Mia - 23 februari 2008 19:14

...var ingen film för mig. Så jag gjorde som jag planerat, jag stängde av den efter nästan en timma och det känns skönt! Den var inte alls så bra! Boken har ju fått fina recensioner och jag kanske ska ge mig på den istället!

Bara 45 minuter kvar till melodifestivalen nu! 

Av Mia - 23 februari 2008 17:02

...är jag sugen på att virka! (Tillsammans med allt annat jag är sugen på att göra, men inte riktigt får tummen ur just nu!)

Helst en tröja! Någon som har något bra mönster? Jag har letat men inte hittat någon riktigt snygg eller någt bra mönster.

En sjal ska jag kanske försöka mig på...

Jag har ju en påbörjad stickad sjal hemma, men den blir inte bra, så då skulle jag ju kunna repa upp den och använda garnet igen! Återvinning och så glad min sambo skulle bli!!

Ponchon jag stickade med Drops garner och som inte var helt billig med tanke på hur mycket dyrt garn som går åt har Kejsarinnan tagit i besittning nu, så jag lär väl aldrig kunna ha den igen. Inte för att jag trivdes i den ändå, jag kände mig som en lagårdsvägg i den, den sticks och luddar och den är alldeles för varm för mig egentligen, men GUD SÅ SNYGG DEN ÄR *L* Så jag saknar den inte men vad fasen hon kan ju ligga på vilken bit 30 kronors fleece som helst!


Av Mia - 23 februari 2008 14:58

...är fullspäckad! Åh, vad jag skulle vilja ha någon som kom hem till mig och städade och plockade undan! Vi är helt usla på det, även om det är bättre än vad det var i den lilla lägenheten. Själva skurandet och dammandet och sånt går väl bra, men det där med att plocka undan.... Det innebär att varje vecka när vi ska tvätta golv och greja så får vi lägga två timmar bara på att få ordning!

Jaja, jag är väl värst, jag bär iväg grejer, så kommer det något i vägen så hamnar det på närmaste öppna yta.


Well, well, på måndag är det dels symöte hos mig på förmiddagen, och på eftermiddagen kalas, så lite ordning vore ju trevligt att bringa i kaoset. Jag bad söte sambon dona lite med det idag, men vi får väl se vad han hinner med. Han jobbar natt över helgen, så han sover ju hela dagarna.


Ett frys kommer hem till oss imorgon. Det ska knökas in i klädkammaren, vilket innebär att jag måste röja där först. Och jag borde onekligen ta för och efter kort, för det ser för jävligt ut där nu!

Vi har ju hela sopsorteringen där, och som alla vet, är vi alltid ute i sista minuten, när det svämmar över, då är det dags att köra iväg grejerna.

Så tre timmar till att röja INNAN skåpet kommer och sedan ska det organiseras där.

Hmmm... Fixas inför måndagen, plocka undan, städa toa, damma, tvätta golv, köra hem lånad bil och så skulle jag vilja hinna med att pyssla. Det går nog inte så bra.

Jag är alltid så sugen på att pyssla och handarbeta när jag inte har möjlighet! Konstigt, när jag kommer hem försvinner lusten. Men å andra sidan är lusten att göra något överhuvudtaget, oerhört bristfällig just nu av olika anledningar.

Det var ju det där jag skrev om att lägga för mycket energi på dåliga grejer!


Nu ska jag väcka min brukare, och ta ut honom på en promenad i det trevliga men lite kalla vårvädret! 

Av Mia - 23 februari 2008 14:40

...som jag hittat hos Fröken Nina, måste jag bara testa!


Ta fram din mobil, gå in på kontaktlista

Har du kysst nummer 7?
En gammal klasskompis, nej jag var inte så förtjust i henne att jag kysste henne.

Brukar du hänga med nummer 19?
Moster, jajamän, vi har flera gemensamma intressen!

Gillar du nummer 26?
Svägerskan, jajamän, hon är så snäll så.

Är nummer 15 din bästis?
Nej, det är en utav mina bästisars 12-årige son, som iofs står mig nära men kanske inte kan räknas som bästis.

Är nr 11 en sötnos?
Definitivt inte. En fd vän, som numer är degraderad till mer tråkig bekant.

Älskar du nr 10?
EB, en utav mina "bästisar", så det gör jag nog. Har kanske inte funderat i termerna älskar förut....
Är nr 20 bra?

Kusin! Klart att hon är bra! På mycket!

Har du träffat nr 9 i veckan?
Åh nej, en ex-kollega som jag egentligen trivs med att träffa! Synd! Måste nog höra av mig till henne!
Har nr 16 gått i samma klass som du?
Nej, det är frugan till min sambos bror, vad blir hon då till mig? Svägerska? Fast kan hon vara det till både mig och henne?

Vet du om nr 31 har ett förhållande?

Det tror jag. Min "mentor" när jag höll på att hamna i sitsen att sälja Aloe Vera produkter. Det numret kan jag minsann radera!


Tur att det inte var fler nummer, 31 var minsan i sista rappet. Kanse har jag 35 nummer på min mobil! Fast i princip bara mobilnummer då, inte så många privata hem, då hade de nog blivit fler.

Jag hade vid ett tillfälle, i princip alla hemnummer programmerade i min hemtelefon, med kortkommandon, och till slut kom jag bara ihåg kortnumren! Så när jag kom till någon annan, min bror eller mor eller så, och skulle ringa så blev det "Ja Catrine ska jag nog ringa, nummer 3" och det gick ju sådär bra.... Jag mindes inte det riktiga numret!


Så, för att avsluta babblet är så kolla gärna in hos Fröken Nina, hennes blog är så trevlig. Mycket smarta ord och tankar om mycket böcker, film och musik!

Av Mia - 23 februari 2008 14:10

..har jag sett nu. GÄSP! Boring, boring... Ett ämne som skulle kunna beröra, en Micke Nyqvist som brukar vara så himla bra, och nu så bara....Platt.

Efter en bilolycka dör mamman och yngste sonen i familjen och filmen handlar om pappan och andre sonens väg ur sorgen och den kunde varit så bra!
Men den blir bara trist i mina ögon.


Nu är den dock sedd och nästa projekt är Parfymen. Söte sambon såg den i natt och tyckte den var bland det sämsta han har sett.

Jag ger den en chans dock.


Jag försöker komma ifrån det där att jag måste se färdigt en film som jag ändå tycker är tråkig, eller läsa ur en bok som jag inte tycker är bra! Varför ska jag plöja mig igenom 500 sidor, när de 300 första är bra? Kan de 200 sista sidorna vara så bra att det är värt det?
Och har en film inte fångat mig efter en timma, ska jag då lägga tid på att se den färdigt? För vaddå? För att se ett slut med tvist? Om det inte är det då? Underbara älskade skulle jag kunna varit utan t ex.


Men det är inte så lätt att ta sig ur tanken att det måste ses färdigt eller läsas igenom! Jag har inte sådana tankar någon annan gång, varför skulle jag då ha så många UFOs (UnFinishedProjects) liggande? Det är ju inte direkt så att jag är världsbäst på att avsluta saker och ting! Nej, min styrka ligger nog i att påbörja!!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards