Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Mia - 23 februari 2008 13:56

...fetdåligt (haha vad rolig jag var nu då!) med mitt nyttiga liv just nu! Jag lägger all min energi på att hantera det som händer i mina närmaste relationer just nu och orkar inte tänka på matplanering, inköpslista och sånt... BLÄ!!

Motionen funkar hyfsat men sen...

På måndag har vi lite kalas för sötaste sambon och jag vet att jag inte kommer att ha karaktär att stå emot sånt vi ska bjuda på.


Jag ska försöka ta mig i kragen sedan och planera veckans "matsedel" och inköp!

Min kropp mår onekligen inte så bra av livet jag lever just nu! För att inte tala om hur min själ mår av hur livet lever med mig just nu!:-/


Upp och ner, upp och ner. Försöker vara glad och tacksam för UPP så mycket det går! 

Av Mia - 23 februari 2008 02:45

...kunde skratta så här, vad bra man hade mått då!


Av Mia - 23 februari 2008 02:40

...är förstås Björn Gustavsson, men han är ju utom tävlan!

Ibland skrattar jag så jag gråter! Han är ju bara för söt!

Kanske jag ska Youtuba lite innan jag lägger mig, så jag har skrattat en gång till idag!


BWO

Av Mia - 23 februari 2008 02:31

...är som sagt definitivt mina favoriter imorgon!! Lyssna!!


 

Och inte gör det ont att Martin Rolinski både sjunger och ser ut som en ängel!


Av Mia - 23 februari 2008 02:20

Så då har jag lyssnat en minut på varje bidrag som deltar imorgon.

Som jag hade hoppats på och trott, tycker jag BWO var klart bäst! Theresé Anderssons låt började bra, men var en besvikelse när refrängen kom.

Patrik Isaksson var en.... Patrik Isaksson. Inte mycket att diskutera. Säkert, tryggt och hyfsat bra.

Ainbusk kändes lite småtrist.

Resten har jag glömt!! *L*

Allt kanske blir bättre efter några lyssningar, vad vet jag? 


Så då behöver jag inte se Melodifestivalen imorgon.

Kanske film istället....Parfymen och Underbara älskad har kommit via Lovefilm

Supersugen, Elizabeth-the golden age, Gone baby gone är filmer vi också har hemma och Bristande Bevis från filmklubben. Så det kanske blir film imorgon på jobbet, och surfande! Vilket bra jobb jag har!


Nu ska jag försöka sova lite, är trött och det behövs för annars ligger jag bara och grubblar.

Fördelen med kvällen är att jag fårr prata med någon som varit inblandad och fått reda ut några saker. Även om jag inte samtycker så känns det bra att vädrat och diskuterat, kanske kan jag lägga upp en strategi utifrån det.... 

Av Mia - 23 februari 2008 01:47

...är ett ord som jag tycker används i fel sammanhang och alldeles för ofta. Själv gör jag det också men kommer ofta på mig med att jag nog egentligen inte hatar det jag säger. Många andra känslor kan jag ha för det men hata är ett starkt ord, alldeles för starkt för att användas i minut och parti.


Men denna gången kan jag verkligen säga det! Det finns en människa som jag hatar, verkligen HATAR. Den har förstört så mycket i mitt liv och jag har mått så dåligt av hela situationen under många år på grund av den här människan.


Egentligen är det slöseri med energi att hata någon så hårt, men när det hela tiden kommer upp nya grejer som mer och mer raserar en viktig del i mitt liv, så är det svårt att undvika, i alla fall för mig.


Den personen mår si och så och därför är det så här... Nehej? Är det?
Well, I couldn't care less!! En vuxen människa... jag kan inte gå och tycka att beteendet är rätt, för att det finns massa förklaringar till att denna människa gör så här!

Nej, i det här fallet står jag mig själv närmast. Partisk? Sjävklart? Det är ju mig det berör! 


Jag kan också känna förakt mot mig själv, att jag har låtit den styra så mycket, jag har försökt att följa dennes nycker och ideér för att allt ska vara lugnt och att denne person ska få må bättre, att allt ska bli bättre och andra inblandade inte ska behöva må dåligt, men det har inte hjälpt någonting. Ibland känns det som att det bara blir värre och värre.
Inte kan jag göra mig av med personen i fråga heller, för jag träffar den aldrig direkt, utan det är dennes agerande och utspel som påverkar de som står mig nära, på grund av att den här personen stör sig så mycket på mig!


Rörigt? Det är inget mot vad mitt mående och mina känslor är just nu...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards