Direktlänk till inlägg 23 februari 2008

Morgondagen...

Av Mia - 23 februari 2008 14:58

...är fullspäckad! Åh, vad jag skulle vilja ha någon som kom hem till mig och städade och plockade undan! Vi är helt usla på det, även om det är bättre än vad det var i den lilla lägenheten. Själva skurandet och dammandet och sånt går väl bra, men det där med att plocka undan.... Det innebär att varje vecka när vi ska tvätta golv och greja så får vi lägga två timmar bara på att få ordning!

Jaja, jag är väl värst, jag bär iväg grejer, så kommer det något i vägen så hamnar det på närmaste öppna yta.


Well, well, på måndag är det dels symöte hos mig på förmiddagen, och på eftermiddagen kalas, så lite ordning vore ju trevligt att bringa i kaoset. Jag bad söte sambon dona lite med det idag, men vi får väl se vad han hinner med. Han jobbar natt över helgen, så han sover ju hela dagarna.


Ett frys kommer hem till oss imorgon. Det ska knökas in i klädkammaren, vilket innebär att jag måste röja där först. Och jag borde onekligen ta för och efter kort, för det ser för jävligt ut där nu!

Vi har ju hela sopsorteringen där, och som alla vet, är vi alltid ute i sista minuten, när det svämmar över, då är det dags att köra iväg grejerna.

Så tre timmar till att röja INNAN skåpet kommer och sedan ska det organiseras där.

Hmmm... Fixas inför måndagen, plocka undan, städa toa, damma, tvätta golv, köra hem lånad bil och så skulle jag vilja hinna med att pyssla. Det går nog inte så bra.

Jag är alltid så sugen på att pyssla och handarbeta när jag inte har möjlighet! Konstigt, när jag kommer hem försvinner lusten. Men å andra sidan är lusten att göra något överhuvudtaget, oerhört bristfällig just nu av olika anledningar.

Det var ju det där jag skrev om att lägga för mycket energi på dåliga grejer!


Nu ska jag väcka min brukare, och ta ut honom på en promenad i det trevliga men lite kalla vårvädret! 

 
 
Ingen bild

Carina

24 februari 2008 11:24

Det verkar som du skulle behöva ha en sån som vänninanC hemma tycker jag!:)det går att hyra mig men det är dyrt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards