Alla inlägg den 14 mars 2007

Av Mia - 14 mars 2007 23:14

...har jag ägnat mig åt idag! Bla har jag sått; Glim, Luktärt "america", Indiankrasse "milkmaid", Praktvädd och Dahlia "fireworks".Vi får väl se om det blir något av det. Jag sådde definitivt inte alla frön i påsarna, det har jag inte någon plats för! Jag har verkligen försökt begränsa mitt inköp av fröer men det är ju så svårt när man sitter och tittar på bilderna och planerar sommarens blomstrande balkong!Fröerna har jag beställt här De har verkligen hur mycket som helst att välja på! Just nu önskar jag att jag hade en hel trädgård, men det gör jag nog inte till sommaren när jag är glad att jag bara har lite lådor och krukor att vattna. Planerna är alltid så stora och i mina tankar ser balkongen alldeles underbart vacker ut, men jag vet att det inte är riktigt så verkligheten är till sommaren. Men kul är det. Jag kommer att så fler fröer framöver, när det är dags för just den sorten.Jag har lite funderingar på att köpa ett litet drivhus, som en liten bokhylla i metall, med genomskinligt plasttält över. Undra om det är lättare att dra upp skotten i ett sånt sedan...hmmm, tål att funderas på!Nu är fönsterbrädan i köket snart fullt av mjölkkartonger med jord och fröer i.Ska försöka fota under groningstid, om ingen annan är intresserad så är det kul att kunna gå tillbaka och se hur det såg ut! Tror ni mina plantor blir lika fina som på bilderna nedan? Det var iaf pga av de bilderna som jag köpte fröerna!!Söte sambon verkar inte riktigt lika intresserad och engagerad som jag.Idag kändes det som en perfekt dag att börja så! Det har varit strålande solsken och milt i luften! Döm om min förvåning när jag satt på balkongen, insvept i en filt med min fina poncho (som jag skrivit om tidigare) över axlarna och läste, och söte sambon kommer ut med fönsterputsutrustningen i högsta hugg! (lustigt ord... visste ni att det inte är så särskilt många språk man kan bygga sådana ord på? Det lärde jag mig när jag lyssnade på radion häromdagen. På svenska kan vi nästan bygga hur långa ord som helst, men det är vi ganska unika med!)Iaf höll jag på att ramla av stolen! Men han satte igång att putsa och feja och det blev så rent. Eller ja... det var svårt att få rent men det blev fasen så mycket bättre! Vi ser ut nu!!Och julgardinerna tog jag bort förra veckan så nu känns det VÅR!!!

Av Mia - 14 mars 2007 02:23

...flödar! Eller, det kanske var en lätt överdrift, men jag har sedan mässan för två veckor sedan haft sådan lust att stämpla och scrappa och skapa. Jag älskar att sitta i mitt skaparrum och röra till det under skaparprocessen!Problemet är ju bara att jag har svårt med egen design och "case:ar" oftast.En absolut favorit och "idol" jag har har är "muhren". Gå gärna dit och se hennes underbara kort, med härliga färger och kompositioner!Jag tycker verkligen hennes kort är ljuvliga, men jag skulle också vilja göra kort med lite annan inriktning. Bara för att jag älskar hennes kort så blir det också alltid nästan samma slags kort! Jag måste leta upp fler inspirationskällor så jag kan variera mitt tänkande lite!Men kul är det och det suger i shoppingtarmen! Trots att det inte var länge sedan jag var på mässa och handlade som en tok, så har jag en ny LÅÅÅÅÅNG lista med grejer som jag bara MÅSTE ha! *suckar*Jag känner att den där 50 miljoners kronors vinsten på lotto skulle sitta bra!Idag var jag också iväg till Uggleboden, vår trevliga quiltaffär med en väninna och jag skulle ingenting ha... egentligen.Trots det kom jag hem med små tygbitar för 150 kronor. Inte mycket pengar, men jag lovar, jag behöver verkligen inte de där tygerna, jag kunde ha skänkt de pengarna till bättre behövande egentligen. Eller sparat dem till vettigare grejer.Fast i min värld är ju tyger och andra pysselgrejer det mest vettiga och roliga jag kan köpa!!Dock borde jag försöka göra grejer av allt det jag redan har!Jag visar lite av mina senaste kort som jag gjort, men inte påskkorten förstås! Det finns ju de som läser den här bloggen som jag kanske, kanske förärar med ett kort i påsk och det vore väl trist om de redan hade sett dem!Men om det finns någon nyfiken, så kommer jag att lägga ut dem när påsken är över!Korten nedan är lite sneda och konstigt blanka men det beror på min scanningsteknik och de ser inte ut på det viset egentligen!Ta hand om varandra!!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards