Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Träningsvärk...

Av Mia - 17 april 2010 14:59

...gör ont känner jag. Jag är inte van att göra kroppsarbete minsann, märker jag nu!
Igår var jag och maken med ut i brors skog och hjälpte till att dra ris och stockar. Eller ja, smarta maken bestämde sig för att byta till sommardäck på bilen och det var nog betydligt bekvämare.

Men, ett par timmar i skogen med brorsbarnen var mysigt faktiskt. Bror gick ett antal hundra meter från oss med motorsåg. Det blev mycket pratat, brorsdottern kommer upp i åldern nu när hon funderar mycket över livet, kropp, vänner och även lite killar, så det var mysigt att samtala med henne.

Brorssonen är fortfarande en vilding, det måste jag nog säga. Han är en raring men igår hade han en något jobbigare dag. Vi var ovänner en hel del, och det slutade med att han lade sig på landsvägen för "det var så skönt" och jag exploderade,hämtade honom och drog med honom till bilen. Där satt han en halvtimma och sedan kom han tillbaka till oss, from som ett lamm. Men han kunde fortfarande inte förstå varför jag blev arg    när han låg på vägen, för det är klart att han skulle höra om det kom en bil och flytta på sig...

Den lille raringen...

Brorsdottern är onekligen mycket lättare att ha att göra med, men inte lika spännande som brorssonen! :-)

Dessa små älsklingar!! Båda har väl sina goda och dålig sidor tydligen!


Kvällen tillbringade vi med grillning och spel hos brors grannar, och jag sov över hos bror. I morse kom brorsdottern och kröp ner en stund hos mig och vi fortsatte våra små samtal. Mysigt! Brorssonen och hans far ägnade sig åt brottning eller något annan "killig" lek i sovrummet intill!

Vad är det med pojkar/killar/män/karlar som alltid måste bråka och brottas varje gång de ses, eller har tråkigt?

Slår aldrig fel med de runt mig! Förutom med maken då, som helst inte rör sig om han inte måste! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards