Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

EttFotoITimmen....

Av Mia - 27 augusti 2009 18:57

...var det i tisdags. EFIT också kallat. Det var länge sedan jag var med, har glömt det, men det går ut på att man ska dokumentera sin dag, med ett foto i timmen, publicerar det på sin blogg, och länkar till det inlägget på EFIT:s hemsida. Så nu kör vi.... (tidern är väl lite ungefärliga....)


25 augusti


00.25

Vi är som vanligt uppe sent, så första fotot blir från första timmen på dygnet.

Saga har redan lagt sig och vi säger godnatt.

09.30

Morgonduschen, som vanligt är vattnet bara hyfsat ljummet. Eller, kanske det är varmt för de flesta, men för mig som vill duscha hett är det bara ljummet. Trist...

 


10.15

Jag måste ju sköta mitt åtagande som bonde också, på Facebooks roliga farmspel. Det är skördetid på djuren, ägg, fjärdrar, mjölk, hästhår, tryffel, angorapäls, cholkadmjölk och allt vad det är. Busy, busy!

 

11.00

Testar min nya mascara som det skulle vara sååå bra borste på, som skulle komma åt varenda frans. Det kanske den gör, men det blir ganska kladdigt och tjockt. Jag lär inte köpa den igen.

12.00

Tittar till mina odlingar och se på attan, en liten röd tomat, första för i år. Jag undrar vad jag ska göra med mina tusentals gröna tomater?? Eller, tusen är de väl inte, men ganska många...God var den i alla fall, och jag tror den växer på en utav tomatplantorna jag fick av min moster.

Ett par timmars paus eftersom jag uträttade ärenden jag inte kunde ta med kameran till.


14.00

Väl hemma igen, måste jag ta hand om mina blommor som har farit illa nu när jag varit borta så mycket och inte riktigt hunnit med det där att ta hand om dem. Kejsarinnan har en nyfiken dag, och det är klart att hon ska vara med och kolla läget!

 


15.00

Öppnar min post och jag har fått klubbpaket från Magnolia, söta som socker är de små stämplarna och jag blir grymt sugen på att pröva dem!

16.00

Vanliga roliga hushållsgöromål, som att plocka ur diskmaskinen. Idag gör jag det, annars brukar det faktiskt vara maken... det är skönt det!

 17.00

Lite mer plock med blommorna, väck med vissnade blommor och fröställningar, se till så inga löss finns på dem och annat smått och gott. Mina kära fuchsior!

18.00

Det är mulet och mörkt ute idag, så jag tänder lite ljus. Det är bland det mysigaste med hösten, man kan verkligen njuta av levande ljus.

Här tänder jag mitt doftljus från Yankee Candle, doften Garden Sweet Pea, doftar gudomligt gott!

 

 19.00

Marinerar köttet vi ska grilla. Måste passa på att grilla när det finns möjlighet, och jag är sååå glad att vi köpte vår grill i somras, den är välanvänd!

20.00

Passar på att måla lite stämpelmotiv, när jag väntar på att maken fixar maten. Skönt att få bli lite uppassad faktiskt, och bara göra det jag vill! :-)

 

20.40

Det blev sen mat idag, men det gör inte så mycket, jag var inte hungrig tidigare, vilket i och för sig är ganska ovanligt. Grillen är i full gång!

22.00

Mina ljusstakar som jag fick av delar av min släkt när jag fyllde 30 är så mysiga. De ger otroligt häftiga virvlar i taket!

 

22.45

Vilken tur att jag vattnade mina blommor idag... Regnet bara öser ner och blöter ner allt jag har på balkongen!

23.45

Borstar tänderna och funderar på att lägga mig. Det blev inte riktigt så, men snart börjar ett nytt dygn och det är slut på fotandet för denna gång!!

 


 
 
Elisabeth

Elisabeth

27 augusti 2009 19:44

Härliga bilder av varierande slag. Läckert med så vanligt som en tandborste men fotot blev ändå ovanligt. Coolt att det blev som ett hjärta bakom så där. Snyggt. Ljus och eld blir speciellt också och så gosiga kissen, SÅ ljuvligt söt. Alla fotona harh SITT på olika sätt. Har själv kommit igång lite mer med foto-collage nu när jag inte behöver fundera över SKRIVAREN som är "sitt gamla underbara sig" igen!! Den är alltså helt okej igen.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

27 augusti 2009 19:54

Kul att se!
Jag gillar också Yankee Candle. Underbar doft, men jag vet inte vilken jag har. Tog såklart bort etiketten. :-/

Scraputmaningen tar vi väl på ett par veckor va? Jag har inte heller fått tid till den. KANSKE ikväll.....

Kramkram

http://lizascrappar.bloggagratis.se

 
Wånkan

Wånkan

28 augusti 2009 07:33

Tack för besöket!

Gillade verkligen ljusstakarna, vet du var de är köpta?

Ang stavgångsgruppen så är det en friskvårdssatsning på jobbet och vi har haft en massa olika gemensamma träningspass.

http://wankan.blogspot.com

 
Anni

Anni

28 augusti 2009 08:04

Fina bilder från din dag! Kul att du tittade in hos mig också! De där gröna tomaterna kan du alltid sylta om de inte hinner mogna - syltade gröna tomater är lyxigt gott till kött...

http://vardagsnjutning.blogspot.com

 
vonkis

vonkis

29 augusti 2009 11:29

Att tända ljus och krypa upp i soffan med en mysig fil omkring sig är verkligen en av höstens fördelar.

http://vonkis.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards