Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

Tjejsnack #13

Av Mia - 9 augusti 2009 18:55

Jag kör på fler tjejsnack!

Här finns det!


1. Ditt första barndomsminne?

Oj, jag tror det är när min farfar (som dog när jag var 3) sitter på en pall i farmors lantkök med en pipa, tror jag det var.

2. Vad samlade du på som barn?

Typ allt! Pennor, papper, brevpapper....

3. Vad lekte du för lekar som barn?
Mycket docklekar och barbieliekar, jag älskade vår lekstuga! Min kusin och jag engagerade oss också i egna klippdockor som vi ritade och sedan skapade kläder till.

På somrarna gick nästan hela vår tid till att bada, jag badade jämt och hur länge som helst!

4. Var du ett snällt eller busigt barn?
Jag var ett snällt barn, till och med så snällt att min mamma sa att det var ok att slå tillbaka när min bror försökte puckla på mig.

5. Har du någon slags relation med någon barndomsvän ännu?
Japp, min allra första vän har jag fortfarande kontakt med. Vi träffades första gången när jag var ett halvt år och hon två och ett halvt. Kontakten har varit på sparlåga ett tag men nu igen har vi tagit tag i vår relation, och det är fantastiskt roligt. Familjen var våra närmsta grannar och vi tillbringade så mycket tid vi kunde tillsammans, satt tillsammans i skolbussen och allt sånt där.

Trots sparlågan så har jag alltid känt det som att jag har vetat att jag har haft henne, och varje gång vi har pratats vid har vi plockat upp där vi slutade sist, oavsett hur lång tid det har gått mellan varven!

Min kusin är ett slags barndomskompis också, vi bodde (nästan) grannar och lekte jättemycket så vi har fortfarande kontakt förstås.

En annan barndomsvän har jag också kontakt med, ofta träffas vid tillsammans med min kusin, men vi lyckas få till tillfällen då vi ses ensamma också. Vi tillbringade också mycket, mycket tid tillsammans när vi var små, våra föräldrar umgicks mycket och vi åkte på semester tillsammans, och våra föräldrar hade flera traditioner tillsammans.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards