Alla inlägg den 17 september 2008

Av Mia - 17 september 2008 00:52

...besviken blev jag idag.

Min moster och jag hade spetsat in oss att gå på en scrapträff här istan, och så fort hon fick mail om att det var bestämt när den skulle bli, ringde hon men det hjälpte ju inte att hon var snabb... den var redan full och flera reserver.

Äsch, det är klart att det inte är hela världen, men jag blev lite sur, det hade varit så roligt att få vara med på den ju! Ledig var jag också...

Grrrr.... Men det är väl bara att släppa och ta chansen nästa gång!


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*   

I got a little bit disappointed today. My aunt and I have, for a long time talked about participate in a "scrapdate" here in our town, and as soon as she got the mail about which day it was, she called them. But, it didn't help to be quick, it was full and a lot of persons on the waitinglist.

I know it is not the whole world but I got a bit upset, it had been so fun to be there. I wasn't going to work that day either.

But, it is only to let it go, and grab the chance next time!

Av Mia - 17 september 2008 00:41

...spel...

Jag har letat halvt ihjäl mig efter ett spel som heter Boogle, men det verkar vara helt omöjligt att hitta. Det går ungefär ut på att man slår ett antal tärningar med bokstäver på, och sedan ska man finna så många ord som möjligt med de bokstäver som är uppåt på tärningarna...

Det är fantastiskt mycket roligare än det låter.

Men hur i hela fridens namn ska jag hitta det? Loppisar, Tradera, Blocket.. Det har hittills inte funnits någonstans.

Just nu verkar det bara finnas till PC och det vill jag inte ha...

Av Mia - 17 september 2008 00:23

...dag idag!

Fast, mitt tålamod på jobbet i morse var inte så bra, så det var tur att jag blev avbytt tidigt! :-) 

Hemma plockade vi lite och sedan spelade vi vårt nya favvospel, Alfapet på internet. Men som vanligt förlorade jag. Jag är ingen dålig förlorare men när jag spelar Alfapet mot maken blir jag helt galet sur när jag förlorar...

Men det är roligt under tiden.


Vidare åkte vi upp till mamma, vi var ditbjudna på middag då min käre bror åker tillbaka i Norrköping imorgon och de ville umgås lite.

Kycklinggryta minsann, det är mycket kyckling idag! *L*

Efter det spelade vi lite till, mamma, bror, brors polare och jag. Maken var iväg på sin bowlingträning. 

Det är så härliga dagar de här, tillsammans med min familj och göra något kul som spela spel till exempel. Jag får så mycket energi av att göra sådant jag tycker om och känner mig lyckligt lottad över att vi i vår familj står varandra nära.


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*   

I have had such a great day today. Well, I wasn't in my best mode this morning at work. When I came home we tidy up a bit here, and then played our new favorite game, the swedish form of Scrabble, online!

 I am not a bad looser, but when I play with Scrabble with my husband I tend to loose all the time and it makes me crazy! But it is fun along the way though...

 

In the afternoon we was invited to dinner at my mothers place, ckickenstew that was really nice. My little brother is going back to Norrköping tomorrow and they wanted to spend some time together with us before he leaves.

 

AFter that we played some games again. I love this days, spending them with  my family. I am so lucky to have this family and I am greatful for the fact that we are so close.


Av Mia - 17 september 2008 00:18

...kyckling har jag gjort idag. Det är en av mina absoluta favoriter för tillfället och perfekt för LCHF minsann!


4 port

4 kycklingfiléer, ca 400 gram

1 tsk salt

1krm vitpeppar

2 dl crémer fraiche

½ påse saffran, ca 0,25 gr (eller 1 tsk gurkmeja om man inte gillar saffran)

1 tsk torkad dragon

1 dl riven lagrad ost, tex prästost


Och så gör du så här:
Sätt ugnen på 225 grader. Lägg kycklingen i en liten ugnssäker form. Krydda med salt och peppar. Blanda crème fraiche, saffran, dragon och riven ost. Bred blandningen över kycklingen. Stek i mitten av ugnen 20-25 min. Servera med kokta grönsaker och ris (fast inte till oss som äter LCHF då)

Tips: Rätten kan förberedas fram till att den ska in i ugnen.


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards