Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

"kulturtimmarna"

Av Mia - 17 maj 2008 14:26

...går idag till


Vid 27 är tycker Libby att det är mycket som talar för en rik make. Så när hon träffar Nick - härliga, roliga, snygga Nick, som är totalpank, bor i en sjaskig liten etta och tycker att en kul kväll ute består av puben, polarna och öl - bestämmer hon sig för att han bara är ett äventyr.Finansgeniet Ed däremot, kan vara svaret på hennes böner. Hans hus vid Regent's Park gör hans hemska mustasch fullt uthärdlig, och hon kan säkert ha överseende med hans irriterande små ovanor, och hur som helst är han galen i henne. Men vet Libby verkligen vad hon vill ha?

Till slut måste hon välja.


Samt:

Föreställ dig att du är en kvinna som har ett perfekt och välordnat liv. Du har ett vackert hus, två härliga döttrar och framför allt en underbar man, som du känner bättre än någon annan. Tänk dig sedan att allt det där - all din trygghet - försvinner i ett enda slag när din make omkommer. För Linda Hanson blir detta mardrömscenario verklighet när stadens sheriff knackar på hennes dörr och meddelar att hennes make dött i en tragisk bilolycka. Fullständigt förkrossad gråter sig Linda till sömns bara för att väckas morgonen därpå av sin mans trallande från duschen. Till en början tror Linda att allt varit en ond dröm, men redan nästa dag vaknar hon åter upp som änka. Nu trasas Lindas verklighet sönder i ett virrvarr av dagar utan kronologisk följd och plötsligt inser hon att hennes "föraning" om mannens förestående olycka faktiskt kan rädda hans liv. Men vad händer om hon medvetet griper in och förändrar sitt och familjens öde?


Första är en helt ok chic-lit, precis det som den utger sig för att vara. Lätt, enkel men kul att läsa. Passar mig precis just för tillfället!

Den andra är... Tja, kanske bra, har inte kommit så långt i den än, men jag har lite bekymmer med tidsresor hit och dit i film. Inte för att jag tycker det är trist eller dåligt, jag har bara lite svårt att hänga med.

Vi får väl se hur den utvecklar sig.

Min brukare verkar tycka den är intressant iaf! Han sitter tyst och nöjd! *L*


 *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

This is what we do at work today, watching the movie Premonition.

On the site IMDB they write this about the film:

The middle-class couple Linda Hanson and Jim Hanson lives a wasted and routine relationship with their two daughters in their comfortable house in the suburbs. On a Thursday morning, the local sheriff visits Linda and tells her that her husband died in a car accident on the previous day. On the next morning, when Linda awakes, she finds Jim safe and sound at home. When she awakes on the next morning, she realizes that her days are out of order, but her family and friends believe she is insane.


I am not sure yet what I think about it, I usually have difficulties to understand movies that go from nowadays, to the future and back again... Not that I think they are bad, I just don't really understand them...

 

And I am also reading Jane Greens  Mr Maybe, an easy read chic-lit, that suits me perfect at the moment!

 
 
Ingen bild

Elisa-Beth

18 maj 2008 00:33

Nu har du löst våra problem. Kanse utan att du ens vet om det. Och bara genom att läsa en bok!!! Konstigt!!!Du har ju bara gjort misstaget EN gång, men jag, TVÅ. Nä känslor och sånt måste man förtränga och tänka lite på det värdsliga. §§§§§§§§§§§ är väl det som hade gjort oss lyckliga. "Hellre fet och rik än fet och fattig", ligger mycket i det!!!! Så för min egen del; Trdeje gången gillt§

 
Helén

Helén

18 maj 2008 11:12

Tack för tipsen, de verkar intressanta båda två! Men visst kan det vara jobbigt med filmer som hoppar hit och dit i handlingen. Ibland fattar man ingenting, om det är nutid eller dåtid osv. Det är nog en konst att få till sånt där riktigt bra.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards