Alla inlägg under september 2007

Av Mia - 20 september 2007 07:43

....och här sitter jag, vaken på en ledig dag! Det är INTE likt mig alls!


Igår var jag hos moster och stämplade kort, tillsammans med henne och mamma. Jag stämplade inte så mycket förstås, jag monterade ihop kort med motiv som jag redan stämplat hemma. Som vanligt blir jag halvnöjd bara, det är ju alltid så att jag jämför mig med de där personerna som jag tycker gör det allra bästa och vackraste....

Men jag är stolt, 14 kort blev det och det är hittills rekordet på antalet gjorda kort en kortkväll!
Jag längtar redan till nästa.... 


Korten ligger på tork hos moster, och jag kommer väl att försöka få in dem i bloggen framöver!

Nu funderar jag allvarligt på om jag ska gå och lägga mig och läsa lite, kanske sova lite till. Jag har ändå varit vaken en och en halv timma! *L*


Av Mia - 16 september 2007 01:06

...urfattig har jag gjort mig idag.

Jag och min mor har (tillsammans med moster och väninna till henne) idag varit i Göteborg på Stämpel- och scrapmässa... Helt underbart roligt som vanligt.

Jag förstår bara inte fenomenet, att allt jag har hemma verkar så trist och tråkigt när jag kommer på mässa och får se alla nya grejer, får massa inspiration av det jag ser och jag bara MÅSTE köpa det och det och det...

I alla fall gick besöket lätt loss på närmare 1500 spänn och vad fick jag för det?

 

 Inte mycket, i ögonen på en "icke-invigen" i stämplarnas och scrapparnas värld.... Vi andra vet precis hur mycket pengar man får lägga på sånt här!
Men hela kvällen har jag suttit med mina grejer och pysslat. Tillsammans med en flaska vin får man mycket skapat! *L*
Sötaste sambon sitter intill och tittar på musik-dvd, laddar hem musik och delar inte alls min fascination över mina inköp, trots att jag försöker förtrolla honom med allt spännande jag kommit hem med. Nog för att det gick fort att gå igenom det, men vad 17! Det är ju sååå roligt!!

Av Mia - 13 september 2007 21:51

... är både pinsamt och roligt att läsa.

Igår fick jag en liten bunt med gamla brev från min moster. När hon pluggade i Uppsala var jag i tio-års åldern och skrev brev till henne.

Först slås jag av hur prydligt  jag skrev när jag var så liten! Prydligare än idag nästan!

Små fina, prydliga bokstäver på ljuvligt söta brevpapper. Det är annat än idag, då den mesta delen av brevkonversation går via email.

Fast jag har ju några brevvänner via snailmail och det är riktigt härligt att få brev i kuvert då och då!


Men åter till mina små brev till min hårt studerande moster. Trots att de inte är långa ger de små glimtar av hur mitt liv var på den tiden och det är så roligt att läsa. Och jag tror baske mig att jag stavade bättre då än jag gör nu också!

Till exempel står det så här (jag skriver hur det ser ut i brevet):

"Idag hade jag 39 i feber. det var dumt att jag blev sjuk den här veckan. För precis den här veckan skall vi har provräkning i skolan och jag tycker om det.

Snart är det min födelsedag och då önskar jag mig:

en mysdress, en Undulat, tryckbroch och en hel massa annat."


Det var tider det, då man tyckte en provräkning var kul, så småningom var proven definitivt inte roliga!

Kanske ska jag tillägga att jag faktiskt fick inte bara en, utan två undulater!! Det är väl den present jag minns allra mest från min barndom.

Så lycklig jag var!
Det var kvällen före min födelsedag, jag hade gått och lagt mig, pappa var inte hemma.

Mamma kom så småningom in och väckte mig, senare på kvällen och bad mig följa med ut i köket eftersom de ville ge mig en present redan då.

Och på bordet stod en bur med två undulater, som pappa hade varit och hämtat under kvällen.

De var "omplaceringsfall" och jag bara äskade dem med en gång. Annie och Ali fick de heta, för jag hade läst i min undulatbok att vissa bokstäver var lättare för dem att lära sig än andra, och således hade jag satt ihop dem till två namn, långt innan jag ens hade fått några undulater! 

Nu började de aldrig prata, de blev heller aldrig tama och vad jag minns dog nog stackars Ali inom ett-två år, men vilken glädje att få det man önskar sig allra mest!!

De gamla breven väcker minnen!

Nostalgi! 

Av Mia - 11 september 2007 17:42

... kan sluta tvivla nu!

Broderiet till "svärmor" är klart!!

Nu fattas bara monteringen och den ser jag inte alls fram mot.


Som vanligt måste Kejsarinnan vara framme och med överallt. Det fick bli den bilden hon syns minst på!

Dags att kila iväg till "lapptekniks-symötet" alldeles snart!!

 

Av Mia - 11 september 2007 13:51

Veckans TJEJSNACK:

*Hur länge har du surfat runt/funnits på Internet med en egen sida?

I höst blir det ett år.

*Vilken/vilka webläsare använder du?

Mozilla Firefox

*Vilken typ av sidor besöker du oftast, vilka är dina favoriter?

Mestadels några forum, främst

www.scrappiz.se 

www.svenskscrapbooking.se

www.stampelsnack.se 


Jag läser några få privata bloggar regelbundet och så surfar jag runt slumpvis på olika bloggar varje dag.

Aftonbladets hemsida besöker jag dagligen då jag försöker läsa lite om vad som händer i världen. 


Det är väl vad jag gör regelbundet. Men snurrar runt på internet gör jag alldeles för mycket iaf!


*Hur ofta kollar du dina mail/din gästbok etc?

Mailen, flera gånger om dagen.

Bloggen, någon gång varje dag.


*Finns du på någon community eller något forum, vilken/vilka? Om inte, varför?

De tre ovanstående forumen är jag med på. Är med på en hel massa andra forum men de besöker jag inte särskilt ofta.

Inga community eller så.... har väl inte greppat det än... 





Av Mia - 10 september 2007 21:13

...faen släckte ljuset?

Det känns som om det var igår då det fortfarande var ljust ute, fram till klockan jätte-sent, och idag när jag tittar ut före 21, så är det i princip kolsvart!

Vad hände? När hände det? Hösten är här, och jag brukar välkomna den med öppna armar.

Stressen har lagt sig, jag ser fram mot mörka höstkvällar, med tända ljus, thé, en varm filt och en god bok.

Hösten då luften är klar och krispig, färgerna i naturen är klara och starka, inte massa ångest över att man måste visa sig i baddräkt på stranden för man älskar att bada (vilket väl iofs inte har varit någon större fara med i år...)

Allt börjar te sig normalt igen, kurser börjar, bandyn börjar, det är mörkt på morgonen när man har sovmorgon, inte massa ungar ute och gapar tidigt på lekplatsen utanför sovrumsfönstret...


Men allt detta är ju bara aktuellt om sommaren har varit varm och ljus och fin! I år känns hösten som ännu en börda, för en redan trött varelse som mig...

JAG VILL HA MER SOMMAR! GE MIG MER SOMMAR NU!!! 

Åhhh, finns det inte någon som vill skänka mig semester och en härlig resa?

Kap Verde? Dominicanska Republiken? Maurituis? Kenya?

Var som helst där det är lite varmt och skönt, dagar fyllda av lättja och glädje!!

Mamma eller så... Fast det där med semesterdagar är ju svårt förstås...


Av Mia - 6 september 2007 14:48

...nu känner jag mig sjuk igen! Vad är det för fel?? Snuvig och snörvlig, ont i huvud och bihålor, hostig och eländig.... Nu tycker jag synd om mig själv IGEN!!

I vilket fall ska jag försöka fått färdigskrivet och ivägskickat ett STORT gäng brev, och även monterat mina små hÄnglar! 

Konstigt måste jag säga att de stämplar jag redan har, ter sig tämligen trista då det kommit nya, eller är nya på gång! Tur att det är en övergående fas...


Jag får trösta mitt sjuka jag med att det snart bara är en vecka kvar tills Nordiska Stämpel- och Scrapmässan! Åhhh, jag längtar såååå! Kommer väl att bli galen på att jag inte har en outtömlig källa av pengar att handla för. Men så roligt det ska bli att få känna och klämma på alla möjliga saker och hitta massa inspiration och bara njuta!! Hurra!!



Av Mia - 5 september 2007 20:53

... men jag tycker IDOL är ett vidrigt jobbigt program, åtminstone under uttagningarna.

HAR FOLK INGEN SJÄLVINSIKT ALLS???

Det handlar inte om att sitta och sjunga på julafton hemma hos mamma och pappa, utan om att bli Sveriges nästa idol...

Det är så pinsamt, så pinsamt....

Sötaste sambon tycker det är fantastiskt roligt, och sitter och skrattar och jag måste gå och fylla på vinet... HERREGUD!!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards