Alla inlägg den 6 november 2006

Av Mia - 6 november 2006 23:46

...kanske håller vi på att bli med katt! På Kattslussen har de en underbart söt liten innekatt vid namn Saga som behöver omplaceras och som vi anmält vårt intresse på!Tyvärr var inte först bara. En person hade ringt tidigare men inte hört av sig igen, så nu väntar vi på något slags meddelande så vi får reda på om lilla Saga får flytta hem till oss eller inte.Är hon inte söt??Jag har ju så länge längtat efter en katt eller en liten hund. Hund är dock lite för dyrt för oss för tillfället så det har vi slagit ur hågen för en tid framöver. Många gånger har jag talat om för Tommy att jag sett söta katter på Kattslussen som behöver ett nytt hem, antingen övergivna eller omplaceringsfall. Han har inte varit så himla sugen på det precis. Men idag helt plötsligt när jag nämde Saga ville han titta på henne och läsa om henne, och när jag inte själv vågade ringa till ägaren gjorde han det åt mig! Är han inte världens gulligaste ibland? Tur han inte bestämmer vad jag skriver här, vet inte hur min beskrivning av honom som gullig skulle falla honom i smaken!Visst hade det väl varit roligt med en kattunge, men dels finns det så många katter som behöver ett nytt hem av en eller annan anledning och det känns bra att kanske erbjuda vårt hem till en sådan katt då! Och den har kanske lärt sig sånt där som man finner mindre spännande med att kattungar inte kan, att den är rumsren. bl a! Håll tummarna för oss (eller mig kanske)Den blir väl vår bortskämda bebis skulle jag tippa på!När hösten nu är här med mycket regn och rusk, titta på bilden nedan och kom ihåg att så här vacker kan faktiskt en solnedgång i början på november vara!Och har inte min bror en alldeles underbar utsikt från sin veranda?? För övrigt är jag fortfarande sjuk, går på smärtstillande och lever mest på julmust just nu. Har lyckats byta bort mitt pass denna vecka och det känns bra, så slipper jag troligen karensdag och sjukskrivning. Jag bör väl vara frisk tills jag ska jobba på måndag nästa vecka.Jag MÅSTE vara frisk för på lördag ska jag på scrap-och stämpelmässa i Floby. På söndagen är det ju dels julmarknad på Bergagården och sedan ska vi en sväng till morfar på farsdag och efter det ska jag vidare till väninnan C för att sy och prata lite (och äta förstås).T:s och mina lediga helger bara försvinner iväg men på lördagen ska vi väl lyckas ha en kväll tillsammans. Han tillbringar trolgigen hela söndagen i bowlinghallen, med dubbelmatcher.På fredag börjar bandyn!! Ätnligen är det då dags att gå och supporta IFK igen. Känns lite tungt dock med en massa spelarförluster i bagaget inför denna säsong. Men är man supporter så är man, med- och motgång! I alla fall första matchen! *L* Innan ska vi nog åka till bror och hjälpa honom lite med att bära bräder och greja i barnens rum.Hektiskt är det och jag som har lovat mig själv att INTE boka upp mig, hålla på med massa, ställa upp på sånt jag egentligen inte hinner med. Någonstans vet jag att det är viktigt att vårda sig själv och sätta sitt förhållande före allt annat, men det blir lätt så att jag glömmer det och bara fortsätter livet i den hastighet jag är van vid!Men efter jul, efter nyår... då BORDE jag.... MÅSTE jag...varva ner och ta det lugnt. Tror jag....

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards