Direktlänk till inlägg 30 september 2009

Septembers...

Av Mia - 30 september 2009 16:13

...sista dag, och det är väldigt vad tiden rusar iväg.

Tillbaka på jobbet igen, efter några dagars sjukskrivning förra veckan med förkylning i kroppen. Som ni ser så funkar mitt mobila bredband också! Härligt!


Imorgon far vi iväg till jaktstugan med mor och bror, för svampletande och mysigt umgänge. Jag hoppas vi ska hitta ordentligt med svamp nu då, det har varit lite dåligt med det de sista gångerna jag varit ute tycker jag.


Sedan är det dags för kräftskiva på lördag. Lite senare än vanligt kanske, men det är inte lätt att hitta en dag när vi tre som jobbar helg är lediga tillsammans. Men nu så blir det av, och vi är ansvariga i år för den. Liiiite stressad känner jag mig, jag har ju så stora planer jämt och sedan är helt plötsligt den där dagen här och jag hinner inte det jag vill. Tidsoptimist eller nåt!

Jag har semester i helgen, så när jag går av imorgon jobbar jag inte förrän nästa onsdag, och det är skönt! Nu kan jag vara hemma och vara frisk! Då kanske jag får något gjort!!


Jag är pysselsugen! Handarbeta, scrappa, stämpla, sy... men när jag väl är hemma blir det inte av! Fast det är klart, förra veckan orkade jag ju inte så mycket... det är ju ursäktat! Har lite svårt att mentalt godkänna att jag slappar, även om jag vet att jag behöver det också, att bara vara.



 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

30 september 2009 19:58

Skönt att det mobila bredbandet funkar också./Det är nog inte helt ovanligt att man skjuter upp saker och ting till i princip "sista minuten" men det blir nog bra trorjag. Kräftor som ÄR SÅ GOTT!!/Låter härligt att du är pysselsugen också. Att bara vara är jätteviktigt också, att inte ha en massa inplanterat hela tiden. Och att ta det lugnt när man är förkyld är ju bara vettigt och bra, man blir ju så himla trött ändå.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards