Alla inlägg under augusti 2008

Av Mia - 22 augusti 2008 13:13

...here I come!
Första dagen idag... en månad på strikt GI och sedan lägga till lite långsamma kolhydrater, det är min plan. Några kilo ska jag väl lyckas gå ner hoppas jag....


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*   

This is the first day on my diet, a month with almost none carbs and then slowly put the healthy kinds back to my food. I hope I will loose some kilos...

Av Mia - 22 augusti 2008 13:09

..den här tiden om precis en månad, går jag omkring på ungefär den här stranden! *längtar*


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*   

Next month in almost exact this moment, I will be walking around on this beach, or almost that one.... 



 
Av Mia - 22 augusti 2008 12:42

...Helén, rådjuren lyste med sin frånvaro! *L* Tur för dem kanske... eller ja, vi såg några men på långt håll och dessutom hondjur som inte får skjutas!

Försökte skriva lite under mms-bloggningen när jag skickade det igår, men det lyckades inte!


Lugnet och tystnaden i skogen gjorde mig gott. Två och en halv timma i solnedgången med bara löven prasslandes runt mig. Det får mig alltid att koppla av och känna mig lugn.

Kommer det en råbock så blir ju spänningen en annan så igår var jag glad över att det inte dök upp någon, men säg för all del inte det till min bror! *asg* 

Av Mia - 21 augusti 2008 20:20

99 mms winyan

Av Mia - 21 augusti 2008 13:37

...ska jag i alla fall sätta igång med mitt skaparrum... det blev inte så mycket av det igår.

Sedan en promnad med väninnan C och kvällen ska tillbringas i skogen med min bror, det är ju rådjursjakt ju!

Dags för lång, lång helg på jobbet! Men jag är egentligen väldigt tacksam för mitt arbete, schemat är alldeles underbart med så mycket ledighet, och jobbet i sig är oerhört lugnt och bekvämt. Utmaningen är det väl inte så mycket med och man jobbar solo, vilket gör att man heller inte blir så irriterad på sina arbetskompisar *L*



Av Mia - 20 augusti 2008 21:59

...långa dagen har gått och jag har inte gjort någonting, verkligen INTE någonting! Mer än lagat lite mat.

Jag borde väl kunna njuta av det, att bara ta det lugnt och göra ingenting alls, men jag klarar inte riktigt det och må väl, speciellt inte när det är massa saker som jag egentligen BORDE och BEHÖVER göra. 

Jag har nästan lite små-ångest för att jag inte gör det där utan bara tittar på tv, läser, surfar och sover.

Men kanske jag behövde det idag, nu när jag landat i vardagen efter en hektiskt semester.
Varför kan jag då inte tillåta mig det utan att få dåligt samvete och bli rastlös.


Är det inte konstigt att jag kan känna mig oerhört rastlös men ändå inte hitta någon ork att göra något alls??



Av Mia - 20 augusti 2008 15:27

...så skrev jag ett långt, långt inlägg (ganska långt iaf) och så försvann det....

Datorer!! 


*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*  

I wrote a rather long post and all of a sudden it dissapeared.... Comupters!!

Av Mia - 20 augusti 2008 14:44

...köpte sötaste maken till oss igår, sådär lagom innan jag ska börja på mitt hälsosammare liv (imogon!!), vilket är väldigt ovanligt för han är inte någon sötsaks-karl, om man räknar bort coca-cola och socker i kaffet förstås. 

Den här måste jag rekommenderar faktiskt! Finns i frysdisken! 



Det var bland det godaste jag ätit på länge. Vi köpte med cappuccinosmak och det är som.... glass blandat med mousse. Riktigt, riktigt gott. Dock lite dyrt kan jag tycka, 40 spänn för två små skålar. Tur var väl iofs att de var små, för de var oerhört mäktiga.

Så har ni lite extra pengar över, är sugna på något gott och inte orkar göra själva så testa den!  



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards