Alla inlägg under januari 2008

Av Mia - 31 januari 2008 13:21

...garn blev det i stället för förra veckans galen-köp. Snyggare och tryggare men kanske också lite tråkigare.

 

Av Mia - 31 januari 2008 13:15

... har jag precis upptäckt!

Eller ja, jag visste ju att de fanns, men så bra de är att lyssna på när jag stämplar och scrappar! Hurra!
Har laddat ner några stycken, och lyssnar just nu på Jonas Gardells En komikers uppväxt. Tror jag den heter.... *L*


Av Mia - 30 januari 2008 13:07

besökare har jag haft på min blogg i januari!
Vad kul!
Men det känns liiiite konstigt att så många är här och jag har ingen aning om vem de/ni flesta är!

Av Mia - 30 januari 2008 13:04

...har kommit!
Nu ska jag slänga mig i duschen, sedan dags att montera mina nya stämplar och stämpla lite!!

Åhhh så roligt!

 

Av Mia - 30 januari 2008 12:25

...på dagis ägnar sig nu min kusin och lilla Ella åt i Skottland.

TRE DAGAR! Det är inte mycket för någon som ännu inte fyllt ett år...

När jag arbetade på dagis hade vi inskolning 2-3 veckor med de minsta barnen....

Lilla stumpan.... skulle tro att hon inte tyckte det var så roligt när mamma lämnade henne ensam en stund. 

Av Mia - 30 januari 2008 12:11

..har varit usel i natt och i morse och huvudvärken är sprängande!

Varje ljud har gjort att jag hoppat till och inbillat mig att de ringer från bemanningen för att tvinga ut mig någonstans som jag inte har någon aning om vad det är.

Jag gillar INTE sådana här förändringar i mitt liv.

Ok om jag vore förberedd att gå till någon person som jag inte varit hos förut, men att inget veta förrän de ringer...

Inte min grej!
Nu sitter jag här och hoppas att de inte kommer att ringa  någon gång under hela mitt pass.... *hållertummarnafastdetärsvårtattskriva*


Av Mia - 29 januari 2008 22:18

... är jag ikväll.

Min brukare ligger på sjukhus och jag står till bemanningens förfogande imorgon. Det är inte roligt, ringer de måste jag gå till någon jag aldrig har varit förut och det känns aldrig bra, varken för mig eller den brukaren antar jag.

Att hålla tummarna för att jag inte kommer att behövas är väl att hoppas för mycket. Sist jag var övertalig behövde jag inte gå någonstans, därför lär jag få något jätte-jobbigt imorgon.....

Hjälp, jag vill inte!! 

Av Mia - 29 januari 2008 22:11

...var trevligt. Jag fick sytt en del, ätit gudomligt goda smörgåsar (vilket var helt utanför min diet....) och höra tanterna prata och skvallra.

Just nu syr jag på den kvadratiska duken på bilden, det är väl lite drygt en fjärdedel kvar, men å andra sidan har jag inte brodera någonting nästan sedan "svärmors" tavla blev klar i september.


Jag blir helt svimfärdig när jag tänker på hur många UFO's (unfinished project) som jag har hemma... både i lappteknik, stickning, broderi av olika slag, till och med någon virkning har jag liggandes och ni ska veta att jag virkar nästan aldrig så då förstår ni hur gammalt det är!


Kanske ännu en liten "note to myself"; avsluta det du påbörjat innan du köper något nytt!

Fast det är klart något liiiiiitet måste jag nog köpa när jag ska åka till Norrköping och kommer förbi Lerdalaboden! *L*
Därifrån kan man inte gå tomhänt!

Hmmm när jag tänker efter så behöver jag nog både ett nytt broderi och lite garn.... 

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards