Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

Utan...

Av Mia - 13 augusti 2008 16:49

...våra gäster förstås, hade festen blivit intet!
Det var allra mest släkt, ett par av mina bästa vänner samt vänner till mina föräldrar och det känns sannerligen som en gåva att få dela denna dag med dem. Med all sin glädje, sina lyckönskningar och sina allra mest festliga sidor, bjöd de på lekar och spex, en häftig tavla målad av alla gäster och framförallt bjöd de på sig själva så vi fick en kanonkul och minnesvärd fest att ta med i våra hjärtan!


Själva vigseldagen var alldeles fantastisk, med bara min mamma, bröder och brorsbarn med under själva ceremonin, som förrättades av en av de raraste farbröderna i hela staden. Pensionär är han, men kom gärna in och vigde oss förstås! *L*

Han, min mamma och jag hade mer än en tår i ögat, min nybilvna man är väl inte någon större tårfällare precis, men verkade ändå lite tagen av det hela. Vi hade valt ut några dikter som vigselförrättaren läste, och han läste även upp några rader han själv hade letat upp.

Det hela kändes ganska overkligt, ofattbart, överväldigande men så fantastiskt härligt och jag kände mig så otroligt lycklig hela dagen.


Nu har vi tagit vårt förhållande ett steg till, och det känns alldeles underbart, naturligt och självklart.

Det är ju vi, vi som ska leva resten av vårt liv tillsammans! Allt annat vore omöjligt!


Efter själva ceremonin gick vi ner till vår vackra park alldeles vid Vänern, där vi tillsammans satt några timmar, drack champagne och åt frukt och choklad. Solen sken, det blåste och vi fotade!

Mina mostrar kom ner och överraskade oss med riskastning och glädetårar!

Kvällen avslutades med familj och lite släktingar på restaurang, och dagen var precis så där underbart intim och härlig som vi ville ha den.

Den är ett vackert och glädjande minne för resten av vårt liv, och resultatet är förstås det bästa, att vi nu är man och hustru! *L*



Det enda som saknades var förstås pappa, han fanns i mitt hjärta hela dagen.
Det gör han alltid men mer påtagligt denna dag än andra.

Jag hade så innerligt gärna delat denna dag med honom, men jag hoppas av hela mitt hjärta att han finns med oss ändå...

 
 
BeaTris

BeaTris

13 augusti 2008 17:06

Låter som en underbar dag att minnas länge.

*Kram*

http://beatris.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

13 augusti 2008 17:23

Det låter som att ni hade precis en så härlig dag som det ska vara när man gifter sig, bara trevliga minnen som är roligt att plocka fram senare.

Jag hade ju turen att fortfarande ha min pappa i livet på vårt bröllop och även att han fått träffa alla mina barn, men ibland kan jag bli ledsen när jag tänker på att han missar allt för min bror... men jag hoppas också att han finns med på något vis ändå, det känns LITE lättare då.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards