Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Frågeställning...

Av Mia - 1 april 2008 22:46

..som far runt på Internet; en minnesstund över mitt liv...



För 5 år sedan hade jag precis fyllt 32 år, jag och sambon (nu för tiden alltså) pendlade mellan varandras hem så fort vi var lediga. Min pappa hade några månader tidigare gått bort och sorgen var fortfarande svårt och tung att bära.


För 10 år sedan hade jag precis fyllt 27, jag var arbetslös och gjorde någon slags praktik på Datorteket här i staden. Tillsammans med min mamma, moster och lillebror hade jag bokat en resa till London som jag såg oerhört mycket fram mot!


För 15 år sedan hade jag precis fyllt 22, jag studerade till socialpedagog på högskolan och gjorde just då praktik på BUP-akuten. Jag hittade nya vänner som blev mig nära och helgerna tillbringades oftast på krogen. Jag hade flyttat hemifrån för 6 månader sedan, med resultatet att jag hade hotellverksamhet för alla möjliga vänner på helgnätterna! *L*


För 20 år sedan hade jag precis fyllt 17, gick fortfarande på Barn – och ungdom på gymnasiet, skapade lite nya vän-relationer och praktiserade på dagis under våren!


För 25 år sedan hade jag precis fyllt 12, och jag låg inlagd på sjukhuset under våren för att operera bort polyper i näsan. Det var otäckt tyckte jag, men när operationen väl var gjord sov jag hela dagen. Minns bara att min pappa satt hos mig under eftermiddagen då få gångerna jag vaknade, mamma hade varit med mig under operationen. Farmor var så snäll och kom med semlor, men jag ville inte ha något förstås, förrän dagen därpå! En klocka fick jag av mina föräldrar för jag hade varit så duktig. På den tiden fick man ligga inne nästan en vecka för en sådan operation, undra hur det är idag. Och så var jag fortfarande sprudlandeglad över min lillebror som nästan var ett år, och som var det jag hade önskat mest av allt i flera år!


För 30 år sedan hade jag precis fyllt 7 år, och faktiskt har jag inte någon aning om vad jag gjorde mer än att jag gick i första klass, och var kär i en pojke i min klass. Jag berättade det för min kompis och hon skvallrade för honom…och vad gjorde han? Började gråta!! Det var ju inte så roligt….


För 35 år sedan hade jag precis fyllt 2 år, var stolt storasyster till min lillebror 6 månader, vi hade nyligen flyttat till landet och jag hade hittat min första och bästa vän!


 
 
Ingen bild

Sissi

11 april 2008 15:33

Vad roligt att läsa .. Inte ofta man tänker tillbaka på vad man gjort såpass långt tillbaka ..

 
Helén

Helén

15 maj 2008 19:20

Kul läsning! Nu för tiden får man max en natt på lasarettet efter att ha tagit bort polyperna, ofta får man gå hem samma dag.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mb

23 mars 2009 21:26

vet du, du är min allra bästa vän också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards