Alla inlägg den 27 oktober 2007

Av Mia - 27 oktober 2007 19:26

..är det, att jag hittar tusen andra saker att göra än det som borde göras.

Städa alltså, det är vad jag borde ägna min tid åt.

Plocka undan och sånt tjafs. Istället sorterar jag böcker, läser bloggar, tänder värmeljus, skriver blogg... you name it, allt utom städa!

Men NU!! Måste jag köra igång. Om jag mutar mig själv med ett glas vin, kan det funka då?
Hmmm, låt mig tänka...Ja, det gör det! Hej så länge!

Av Mia - 27 oktober 2007 18:18

...årsmodell 2007 är nu avklarad.

Redan vid nio-tiden på morgonen var jag och rara C ute på stan för lite shopping. Söte sambon mötte upp senare, mest drog väl LANGOS förstås... Det är en tradition att äta det varje marknad. Nyttigt? Kanske inte särskilt, men väldans gott!
Vad jag handlade hör jag vännen H fråga någonstans?

Tja, filmer förstås bl a följande:

(Klickar ni på filmen, kommer ni vidare till en beskrivning av dem, ifall någon är nyfiken...)

Söte sambon köpte förstås en del andra filmer i skräckgenren, och det känns inte så aktuellt att besudla min gulliga blogg med det! *L*

Nu ska det bara till lite tid att se film också. Det har varit helt hopplöst mycket på jobbet i oktober, jag har inte hunnit med någonting hemma. Utbildningsdagar i mängd, möten, samtal, utvecklingsdagar.... Nu är jag äntligen lite ledig och hoppas att saker och ting ska lugna sig. Jag längtar efter att få skapa och greja, och göra något mer än jobba, städa, tvätta och laga mat.


Vidare blev det lite vantar och sånt köpt, kokosbollar, present- och julklappspapper, presentsnöre, böcker i julklapp till barn runt oss...

Och ett broderi förstås!! Löparen blev det. Precis som om jag inte har något att brodera innan.... Jag köpte ju lite att brodera på Lerdalaboden när jag var där, men det avslöjar jag inte här. Julklappar liksom.


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards