Direktlänk till inlägg 27 augusti 2007

Tjejsnack v 35

Av Mia - 27 augusti 2007 23:06

Tjejsnack v 35

Min första gång, ska bli kul det här!
Kanske ni lär känna mig lite genom de här frågorna, jag tycker iaf att det är oerhört skoj att få läsa andras svar!


* Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?

-Jag lyssnar allra helst på rock och hårdrock (då mest av den lugnare skolan), som exempel Nightwish, Bon Jovi, Whitensnake, Metallica och Dio.

Sen måste jag ju erkänna att det finns en schlagernörd i mig, som älskar melodifestival och schlagermusik! Fast jag är mycket av en allätare, dock vill jag oftast ha enkel musik som inte kräver så mycket av mig som lyssnare, konsumtionsmusik typ.



* Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren? Om du är tonåring nu, så vad lyssnade du på som barn?

-Mina allra första kassetter var med Rod Stewart, Abba, Baccara och Alf Robertsson!!

Men i när jag var tolv började jag redan då lyssna på hårdrock. Iron Maiden först, sedan ramlade det på efter åren; Dio, Mötley Crüe, Europe, Bon Jovi, Whitesnake och resten av alla pudel-rockarna på 80-talet.


* Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?

-Jazz.... Jag klarar bara inte av det, åtminstone inte det jag hittills försökt lyssna på. Jag blir stressad och störd utav det. Men, visst ge mig exempel på någon jazz ni gillar ska jag ge det en chans.

Rap och hip-hop... Jag förstår mig inte på det och jag har inte lust att ge det en chans alls. Sorry!


*Nämn fem artister du har sett live/skulle vilja se live.

-Konsertminnen jag har som jag tycker har varit kanon är Iron Maiden, Bon Jovi och Whitesnake.

Hade man kunnat hade jag gärna sett ABBA live, och så drömmer jag om att få se Nightwish, men helst med deras förra sångerska och det förstår jag ju är omöjligt.... KISS i sina glansdagar hade väl inte varit helt fel heller...


* Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha?

-Jag tycker det skulle vara alldeles för pinsamt för att be om autograf, men jag har faktiskt en; E-type, tack vare att hans släktingar bor granne med min mamma, och han är faktiskt där ibland.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards