Direktlänk till inlägg 2 januari 2007

Nytt år....

Av Mia - 2 januari 2007 00:00

... redan. Vart tog 2006 vägen?? Jag har bara gett ett enda löfte i år (i alla fall officiellt) och det är att ta vara på tiden som går på ett bättre sätt! Det vore trist om jag om ett år sitter och säger samma sak "vart tog 2007 vägen?". Sedan har jag ju alla små inofficiella löften och förhoppningar...* äta nyttigare* motionera mer* träna på att säga nejetc etcMen jag försöker se det mer som riktlinjer än som löften. Det är liksom ingen idé att lova sig själv massa saker som jag troligen inte kommer att hålla!Nyårsafton gick väl av stapeln som väntat; god mat och dryck, sällskapsspel och raketer. Det är inte direkt min grej att fira nyår, det har alltid känts så jobbigt att göra bokslut över det senaste året som gått, vad jag hade för förväntningar, vad som inte blev uppfyllt etc. Det tenderar att bli ganska negativt. För att inte tala om hur jag ser på det nya året, vilkat problem, besvikelser och bekymmer jag kommer att möta på vägen och behöva gå igenom nästa nyår igen...Nej, när jag nu inte kan vara positiv så låter jag nästan bli att fira nyår över huvudtaget!Till något annat! Jag är inne i en läsperiod igen och det är så kul! Jag vill ju förstås köpa alla mina böcker, jag vill ju hela tiden ha och ha... Men jag försöker nu låna en hel del böcker på biblos och det känns bra! Jag anstränger mig för att träna bort mitt köp- och ägandeberoende!Så eftersom det är mitt i natten, tänkte jag ta en bok i handen och gå och lägga mig. Är alldeles ensam i kväll och natt då kära sambon jobbar. Själv har jag semester en hel vecka! Underbart!!Gott nytt år mina vänner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards