Alla inlägg den 25 april 2009

Av Mia - 25 april 2009 22:01

...på gång tro?? Det känns så just nu, lite ont i kroppen, bränner i ögonen och tät i näsan!

Nej, jag vill inte! Jag har iofs inte haft några sjukdagar från jobbet än detta år, så det är väl dags kanske... Nej, jag motar bestämt bort alla känslor av förkylning med Treo!!!

Av Mia - 25 april 2009 21:40

...dator är verkligen jätteroligt, men vad handikappande det är, när inte allt som man är van att använda finns på den nya datorn. Jag har inte fått ordning på mailprogrammet, saknar ett lösenord där, jag har inget bra bildbehandligsprogram här, det är en hel del småsaker som ska fixas, och det ska nog inte vara något problem.... Grejen är ju den att jag helst hade velat ha det gjort IGÅR!

Av Mia - 25 april 2009 21:38


Mobilbild från kursen blir dagens foto. Kära moster på bilden, hon är inte tillfrågad om att vara med här, men vi var tillfrågade om att vara med på företagets hemsida och då sa hon ja, så det går nog bra det här också!

Av Mia - 25 april 2009 21:15

...blev det inget av under helgen, hos bror. Tapeten är restad fortfarande. Det är i brorsdotterns rum som är helt tomt och spacklat och klart. Brorssonens rum tjänar nu som sovrum för alla tre och att börja röja ur där, flytta in i brorsdotterns otapetserade rum och spackla känns som att börja i fel ända.


Jag var uppbjuden på grillning hos bror, men jag orkade inte idag. Somnade kvart över tre i natt av någon anledning och upp kvart över åtta, hela dagen i solen ute gör mig lite trött, skönt trött.

Så det blev en hemmakväll, ska synda med en kebab ikväll när maken kommer hem från jobbet.

Känner mig lite mör!

Av Mia - 25 april 2009 21:04

...idag var riktigt rolig. Sju glada, entusiastiska kvinnor samlades utanför Sjuntorp (utanför Trollhättan) hos Annelie på "Rutan på landet" i morse. Hon har en liten blogg, mer eller mindre uppdaterad, men där kan man se lite av hennes alster.


Hon bodde på ett fantastiskt ställe och hade en alldeles underbar trädgård och gård överhuvudtaget, med massa små vackra detaljer här och där. 

Bara det gjorde ju att jag blev inspirerad! Tyvärr!!! Jag åkte i från kameran, men tog några få bilder med mobilkameran. Dock inte på hennes gård....


Vi hade riktigt trevligt och jag lärde mig både knep och tekniker när det gällde att hantera och arrangera snittblommor. Lite tips och ideér om andra blommor och perenner fick i också.

Vi skapade lite mer än flaskdekorationen, den hann vi nästan inte med, så den visar jag inte, men de andra alstren visar jag här. Färgerna och  blommorna var de de var, hade jag fått välja helt själv jhade det kanske blivit lite annorlunda. Så nu är en ny hobby född! *L* Som om jag behöver fler...


En låg bordsdekoration fick vi göra.


En kruka med hög arrangemang.

 


En bukett, gjord på stålställning, med en liten krage runt som man kan dekorera på olika sätt.


Till sist fick vi knyta en hög bukett.

 


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards