Alla inlägg under augusti 2010

Av Mia - 7 augusti 2010 20:43

...en händelse råkade jag få i mig ett par droppar handdiskmedel, är det någon som vet hur farligt det är? Jag hade gjort en bananflugefälla av lite vin och ett par droppar diskmedel, och råkade ta fel glas vid ett tillfälle. Jag tyckte verkligen det smakade skumt, men tog ett par munnar innan jag kom på vad det var. Samtidigt så åt jag och det var mycket smak på maten, vilket gjorde att jag inte kände att det smakade parfym det första…

Klantarsel!

Redan tycker jag att jag mår illa, fast, ett par droppar borde inte vara så farligt. Jag har druckit fet mjölk nu som väl ska lindra ev frätande i magen.

Jaja, vi får väl se, om jag kräks om någon timma eller nåt, så vet jag ju vad det beror på. Det var inget gott så det var inget att rekommendera….

Av Mia - 7 augusti 2010 19:15

...goda vänner träffade vi härom dagen. Egentligen grannar som blev goda vänner till mina föräldrar och som vi gjort mycket tillsammans med när vi var yngre. Vi var på semesterresor tillsammans, vi övernattade på ö i vår sjö, fiskade ål och hade ålagille, skyttetävling, hade gäddkalas och massa annat.

Jag och äldsta dottern lekte mycket; vi hade symöte, kak-kalas där vi bakat alla kakorna och bjöd våra familjer...

Nu beslöt min käre bror att bjuda in oss alla (fast med hjälp av mig och mamma förstås...) på grillfest.

Nu finns varken min pappa eller mamman i andra familjen kvar i livet, och det är förstås en saknad för oss alla....

Men det var så otroligt roligt att träffas igen, föräldrar, barn och nu för tiden också barnbarn. Moster, morbror och mitt kusinbarn var också med (grannar hela bunten liksom) Det har tillkommit en glad och härlig dam i sällskapet, och det var riktigt kul att göra bekantskap med henne också!


Vi hade mycket att prata om (jag och kompisen min ses ju iofs då och då), skrattade, pratade minnen, åt gott, spelade Geni och Singstar. Alla ungarna verkade trivas i varandras sällskap och det kändes väldigt lyckat!

Lite sliten var man kanske dagen efter men vad gör det, när jag hade så kul!


Det är en befrielse att umgås med människor som man känner sig så trygg med, så hemma med och kan vara bara sig själv. Det känns på något sätt som om det inte spelar någon roll hur länge det går emellan det vi ses, det är ändå som att komma hem.

Hoppas verkligen det här blir en återkommande tradition!

Av Mia - 7 augusti 2010 18:15

...en styck pelargon på balkongen som blommar samt två som inte blommar.... än....

Har jag för mycket blommor om jag inte ens ser de jag har??

Nej, det tror jag inte, jag är bara ouppmärksam!

En utav dem som inte blommar heter månsken, det måste vara den som blir gul. Det ska bli intressant minsann!


 


Jag måste också visa upp fuchsian jag är så stolt över, den har övervintrat i flera år nu, och uppstammad har den blivit gjord, men inte så lång stam som jag tänkte förstås. Det syns inte så mycket att den har stam, för jag har planterat en hängande fuchsia framför...  Mycket knopp är det på den också!

 

Av Mia - 7 augusti 2010 16:45

.... på balkongen går väl sådär i år, men några av mina pelargoner har börjat blomma i alla fall, det är kul! Fast, jag köpte en som skulle vara gul och jag vet inte vart den tog vägen för ingen av dem som blommar är gul och jag hittar ingen annan på balkongen heller   


 

Av Mia - 7 augusti 2010 16:13

....jag kommer att dubbelposta vissa inlägg på den här bloggen och på min WP-blogg för att få en smidig övergång. Skulle någon läsa de båda, så vet ni vad det beror på! :-)

Av Mia - 7 augusti 2010 16:06

... börjar ju gå mot sitt slut, och jag ser fram mot en varm och vacker höst! Förstås, något annat är väl inte möjligt! :-) Sommaren och semestern har varit helt underbar och härlig, och jag hade inte tackat nej till någon mer veckas semester. Iofs har jag ju trots allt en hel veckas ledigt kvar, så dels ska spenderas på Skara Sommarland, i skogen för svampplockning, träffar med släkt och vänner...

Listan jag hade, för vad som behövde göras på semestern i form av tvätta fönster, biltvätt, utrensning av grejer etc har förblivit liggandes i skåpet, det tar vi itu med när jobbet börjat igen, eller någon annan gång.


Planer inför hösten börjar smidas, förhoppningar att få tid och ha råd att göra de där sakerna som börjar ta form i mitt huvud.

Åland, Stockholm x flera, Edinburgh, fotokurs, utbildning på jobbet, besöka vänner vi inte hunnit med i sommar.... Det känns skönt att ha fortsatta grejer att se fram mot även när semestern är över!

Av Mia - 7 augusti 2010 15:15

...har begåvat oss med sitt sällskap idag, och det är härligt att den dyker upp igen. Visserligen tycker jag inte att det varit så dåligt väder här under min semester, men det kunde varit lite varmare. Det är ju förstås inte som det var under första delen av sommaren, men jag kunde ju njuta av det också fast jag jobbade.


Idag har vi mest varit hemma, suttit på balkongen och kommer att grilla ikväll tror jag, men de fina dagarna har annars gått åt här i sommar till att vara på sjön eller en ö, eller varit ute vid Lillesjön och sett när brorssonen åker vattenskidor, badat och haft det gott! De dagar vi hunnit med vill säga.... Det har varit ganska mycket här, så det har inte kanske blivit den rofyllda semester som jag tänkte från början....


När brorssonen och övriga barn har varit duktiga och åkt sina vattenskidpass och tränat, får de en belöning att åka på Tuben, det kanske är något till och med för mig... Eller inte.

De är förstås inte alls tvingade att åka vattenskidor och träna, men det verkar inte finnas någon båtförare som tycker det är roligt att köra tuben, så de kräver lite motprestation för det!


 

Av Mia - 7 augusti 2010 15:01

...är en plats som jag har en sorgligt ignorerad blogg på, kanske jag ska försöka väcka liv i den och se om det funkar bättre att blogga från mobilen där.

Jag har definitivt inte bestämt mig om jag ska avsluta den här bloggen och fortsätta där eller inte, just nu har jag för mycket separationsångest för att säga adjö till den här bloggen som jag haft sedan 1800 kallt. Eller åtminstone sedan oktober 2006, alltså fyra långa år till hösten!


Men, adressen till den andra bloggen är http://kihaku.wordpress.com om ni är nyfikna. Inga inlägg det senaste året förutom mitt test idag, men det kanske blir ändring på det!

Det finns lösenordskyddade inlägg, och lösenordet är det samma som här. Har ni det inte skriv en kommentar med er email så skickar jag det. Jag publicerar förstås inte er email!!



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards