Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Mia - 5 augusti 2010 00:11

...av saker händer runt mig just nu, jag hinner inte med bloggen, men snart kommer en höst och kanske mer tid att blogga också!


Vi har varit över till Kiel, maken och jag, för att komma bort lite, hitta på något annat och se andra vyer lite. Båten var väl inte som den har varit, dicso/nattklubben var stängd, ingen spelade roulette eller Black Jack, stilla och fridfullt eller dött och tråkigt om man så vill. Men vi åt gott, lyssnade på en trubadur en stund och satt ute och pratade i mörkret, länge länge.

I Kiel var allt stängt, det var ju söndag, men den största loppmarknad jag någonsin har sett tog plats på Kiels gator och torg, och ett myller av folk var där, handlade eller sålde. Solen sken, det var varmt och vi spatserade runt ett tag. Åt lite, tog någon öl och gick så småningom tillbaka till båten för nattens hemfärd.

Det var himla trevligt och som sagt var det faktiskt skönt att göra något bara vi, det har inte blivit så mycket med den varan den sista tiden.


Sedan har dagarna fyllts med släkt och vänner, sol, bad, vattenskidor... Inte jag då men brorssonen.

Jag åkte med till Göteborg (vid Landvetter) och tittade på vattenskidtävling förra onsdagen. Brorsonen åkte, en barndomsvän åkte och min kusin åkte och försökte kvala in till SM. Tyvärr gick det inte vägen för honom denna gång, trots supporterskalan från Vänersborg. Men det var en härlig, varm, solig kväll och det var roligt att vara på tävling igen. Det var länge sen sist, men i min fagra ungdom var vi på ett antal varje sommar. Jag som supporter men släkt och vänner som åkte, med mer eller mindre bra resultat.


Mycket umänge med familjen blir det, och det är skönt att tanka lite styrka och energi så här inför sista veckan av semestern.

I helgen blir det festival i dagarna tre, fast jag är inte säker på att vi går mer än en utav dagarna dock... Imorgon får jag ett par roliga väninnor på besök, vi förbereder oss med Likör 43 + mjölk och lite vin innan vi går ner för att se på Tha Baseballs. Hoppas det blir ok väder och att vi får roligt förstås. Kanske lite svårt att inte få kul med de där tjejerna. Innan ska jag ta mig till stan och träffa en annan väninna, kanske en räkmacka på det och lite skvaller och annan viktigt information! :-)

Dagarna rullar vidare och jag njuter verkligen av att vara ledig!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards