Alla inlägg under juli 2010

Av Mia - 12 juli 2010 23:27

...lyser upp himlen så vackert nu mitt i natten, men det är väl dags att logga ut från nätet och dra ur sladdar till tv och modem. Jag har inte lust att få det utslaget av åskan.

Imorgon ska jag agera kontakperson igen och då bär det av till IKEA, så himla trevligt.

Återkommer om dagens utflykt, kan i alla fall säga att den var fascinerande och berörande!

Av Mia - 11 juli 2010 23:33

...av åska hördes ju i förmiddags och det kom en kort men intesiv skur, så av utflykten blev intet.
Jag åkte upp till brorsbarnen i alla fall, planterade lite blommor. Sedan tog vi och hämtade upp deras farmor och åkte mot Lillesjön, för trots att det inte var soligt, var det ju kvävande varmt ute och svetten lackade.

Kanske hade vi planerat lite fel, för så här såg det ut när vi kom ut till sjön....

  


Det avtog dock ganska omgående och sen började solen leta sig fram och vi fick en skön eftermiddag, med både sol och bad.


 


På kvällen hjälpte jag min bror med att kamma och klippa klorna på hans tre hundar och herregud vad jobbigt det är.

Ingen av dem gillar det, Raisa allra sämst och hon var bra grinig på min bror hörde jag. Jag hade aldrig ens försökt klippa klorna på henne själv, nu fick jag agera klippare när broder låg tvärs över henne, enda sättet att få henne hyfsat stilla och lugn. Det blev bara två tassar klippta dock, vi orkade inte mer i värmen. De andra två funkade bättre, problemet är att Atlas som är störst i storleken av dem, är också den som tror att han är en liten knähund, och försöker klättra upp i knät så fort han kommer åt. Stark som en björn är han och ouppfostrad som få.... Jag lyckades med mästerstycket att klippa honom i pulpan också, han blev lite ledsen då faktiskt.

Acke, den lille avvikande hunden, han klarade det fint, snäll och godmodig som han är:-)

Efteråt var jag helt slut och svetten lackade så det blev ett kvällsdopp med resultatet att jag sitter här och känner mig lite småkall. Skönt  det nu när det är dags att sova.


Imorgon väntar en överraskningsutflykt med vännen C, återstår att se vart den går. Jag hade en fundering tidigare, men så har hon sagt saker som jag inte alls får ihop med den funderingen jag hade så vi får väl se.... Varmt och fint ska det bli tydligen iaf.

Av Mia - 11 juli 2010 17:30

...min söta lilla mamma...

Hon springer lite då och då, eller rättare sagt ganska ofta på seconhand och loppis. Hon och min ena rara moster var ute och for idag och kom hem med flera härvor bomullsgarn till mig som de köpt. Härvor som jag ska färga med batikfärg!
Så roligt att dels använda något som är lite billigare än i vanliga fall, men framför allt använda sånt som liksom redan är köpt en gång!

Slit och släng är egentligen inte min melodi, jag tycker det känns så bra att kunna återanvända sådana här grejer! Jag är lite för dålig på det i vanliga fall måste jag erkänna.


Och jag ser fram mot att färga igen, det var så OTROLIGT roligt!
Blir nog på tisdag skulle jag tro, jag hinner inte innan dess, tyvärr. Dessa härvor har lite annan färg än de andra jag färgat, så det ska bli spännande att se hur det blir! Exprimentera redan, jag vet inte om det är så bra, men så blir det denna gång!

 

Av Mia - 11 juli 2010 15:15

...igår satt vi lääääänge på balkongen. Gud så skönt med en ljum sommarkväll äntligen, och både jag och maken var hemma!

Vi spelade spel, Carcasonne och Settlers, drack vin och hade det bara gött!

Blommorna är fortfarande bara gröna men det är mysigt ändå.
Nu börjar det skymma lite på kvällarna, och jag kan äntligen tända lite ljus när vi sitter ute. Inget ont som inte har något gott med sig.

Det är avkoppling och det är lyx att ha det så här ibland!


 

Av Mia - 11 juli 2010 13:30

...Desire är min nya telefon, och den är oerhört spännande att lära sig, svår men kul. Dock har jag inte fått ordning på mms och internet i den än och det stör mig som SATAN! Det är liksom mycket utav det jag valde telefonen för så jag får väl ringa 3 och diskutera med dem.... Så dum är jag inte så jag borde kunna lösa det... Därför kan jag inte mobilblogga som jag tänkt med den... dyker det upp konstiga inlägg så är det bara jag seom testar! :-)

Av Mia - 11 juli 2010 11:58

...drar in över vår landsända, det betyder att båtturen uteblir, eller åtminstone blir uppskjuten ett tag.

Vad ska man hitta på nu då? Läsa och slappa kanske?

Städa behövs men går fetbort just nu....

Av Mia - 11 juli 2010 11:30

...från kära mosters trädgård, iskall mjölk och en skvätt grädde till frukost vid lunchtid en söndag, kan det bli bättre?

Små, söta och goda!


Nu bär det av till sjön, en dag ute på en ö, sol, bad, fiske, grillat, avkoppling och tanka glädje!


 


Av Mia - 11 juli 2010 00:14

....var helt underbar, vi njöt massor av den härliga sommardagen!
Jag ska ge er i dagen i några bilder.


Mamma hämtade brorsdottern (aka known as min Ängel) och sedan mig, vi åkte uppåt landet, mötte upp brorssonen (min Prins då ifall någon undrar) och åkte mot Lillesjön. Där badade vi i det 23 grader varma vattnet, Prinsen åkte vattenskidor och jag var med i båten och både filmade och fotade.

  Därefter åkte vi hemåt bror, där maken och brodern befann sig. Vi startade upp grillen och för att väga upp allt älg- och rådjurskött vi grillar, gjorde vi egna hamburgare, lik Dagobertsmackor. Jag är stor i truten, men till och med jag hade bekymmer med att öppna munnen tillräckligt mycket!

Såååå himla gott!

 

Maken och bror roade syskonbarnen med att delta i studsmattehoppning. Inte både på samma gång dock, eftersom mattan nog inte skulle klara båda dessa välfyllda herrar på samma gång. Barnen älskade dock att få sällskap av någon vuxen.
Och ja, jag har testat att hoppa, det kommer att dröja till nästa gång!

 

Lille Pelle Plutt är förstås med ute, i buren vid detta tillfälle. Han behöver både utevistelse och motion så det är en tur i selen och sedan vistelse i buren ute som gäller.

Lilla sötisen, han växer så det knakar.

  Till slut spelade vi kubb (tjejer mot killar, alltså jag, min mor och brorsdottern i samma lag. Vi mötte bror, brorsson och make. Hmm, vi vann inte, men vi kämpade på bra måste jag säga!)

  Sen ramlade det inte lite löst folk till bror, som gjorde att kvällen blev... inte dålig men lite mindre bra.


Det var en sådan härlig dag och kväll och jag känner mig så lyckligt lottad att ha min fina familj så nära, så glad och tacksam över att vi finner tid att umgås med varandra och att vi har roligt tillsammans! Det ger mig styrka och glädje, att leva på länge, länge....

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards