Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Mia - 27 juli 2010 13:12

Då så, EFIT var det häromdagen, men först nu får jag upp bilderna. Men så här såg min dag ut iaf!


Börjar dagen med att ligga i sängen en stund och läsa, jag har ju semester! :-)

 

Efter en stund orkar jag släpa mig upp och hämta tidningen och bläddra igenom den, det gick lika fort som vanligt....


Jag sätter mig framför tv:n en stund och stickar, jag har ett litet sticksug nu nämligen, och den här tröjan har jag hållt på med i två år, det har inte varit roligt att sticka på ett tag. 


Dags att duscha kanske, vi ska ju på festligheter på kvällen.

   

  Till lunch frestar vi med att dela på en pizza.

  Så lite vila på maten, jag har ju ändå semester:-)



Uppe hos bror innan festen, bäst att ta ut brorsdotterns kanin, då hon själv är hos mamma. Han behöver daglig motion den lille rackaren ju. 

Sitter i trädgården med en liten fördrink och njuter av sommarvädret.

 

Så tog drinken slut och det börjar väl närma sig avfärd.


 

Det är bara att börja traska genom sommarkvällens grusvägar och åkrar.

 

Räkorna är upplagda, det är bara att börja frossa!

   Lilla katten kom på besök också och åt både räkor och ost.


  

Minsann, vann jag inte en flaska vin också! Trevligt!

 

Resten av kvällen är censurerad, men jag kan ju tala om att festen slutade framåt fyra på morgonen, alldeles för sent för mig så jag var lite trött dagen efter... jag börjar bli gammal känner jag.

Av Mia - 27 juli 2010 02:22

....har tillbringats i god väns sällskap, en ex-kollega som jag träffar då och då. Vi har suttit ute i sommarnatten under varsin filt och pratat och pratat om allt mellan himmel och jord. Livet och tankar runt det, roliga saker, sorgliga saker, tunga och lätta grejer.....

Ibland kan jag känna, när jag ska iväg, att det inte känns så roligt utan jag vill vara kvar hemma, men väl på plats brukar det bli så bra, så även denna gång.


Maken hämtade mig och hemma igen mitt i natten sitter min söte lillebror och vår gulliga kusin och väntar på vårt eminenta sällskap. Fast, de drog ganska fort i och för sig när det visade sig att maken kunde köra dem hem.


Efter tio minuter ringer maken och säger att han kanske blir sen hem, för där kusin skulle hämta sina nycklar som han glömt, eller alldeles intill, brann det vansinnigt i en lägenhet. Hu vad hemskt det kändes, jag gick genast och släckte de levande ljus jag hade tänt. Brand är bland de värsta mardrömmar jag har.... Tänk allt man förlorar, hela sitt hem och alla minnen om man nu kommer därifrån med livet i behåll.

Kära kusin ringde brandkåren, men det var tydligen någon som redan hade ringt så de var på väg. Jag blir på något sätt så illa berörd när jag hör sådan här, även om jag själv inte är inblandad, kanske för att just brand känns så traumatiskt för mig.


Bäst att krypa ner i sängen och läsa lite istället, och kanske hinna somna innan maken är hemma igen. Klockan är ju ändå ganska mycket. Två treo först bara så huvudvärken släpper.

Natti!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards