Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Mia - 4 juli 2010 22:00

...för dagen är Babben Larssons bok "JAG VÄGRAR DÖ NYFIKEN".
Jag har inte läst/lyssnat klart på den än, men jag måste säga att det är en mysig och smårolig bok. Mycket igenkänningsfaktor, och hon är underhållande tycker jag, den damen.

Kanske tycker jag också boken är mysig eftersom hon själv läser och Gotländska är en av Sveriges härligaste dialekter tycker jag.

Lättläst och underhållande! Ingen roman, den är uppbyggd på små händelser hon varit med om, och iakttagelser hon har gjort, nästan som ett förlängt Sommar i P1, fast utan musik.


 


Av Mia - 4 juli 2010 21:29

....gick det att färga garn idag....

Det blev liksom för mycket melerat, för mycket vitt i garnet, någonstans gjorde jag galet, men för övrigt gick det fort och var enkelt. Fast... lite roligare var det att färga med batikfärg. Jag ska nog ge det en chans till, det är bara det att garn är lite för dyrt att slarvas bort på det här viset.


Således blir det nog inga foton på dagens aktiviteter! Nu ett glas vin eller två, vänta på maken tills han kommer hem från jobbet och slappa framför tv:n.

Av Mia - 4 juli 2010 18:45

...som gick, var jag ju ute en härlig dag på havet och spanade sälar, och det fick vi se ett gäng. De är trots sin klumpighet på land, ganska söta måste jag säga, speciellt de små kutarna!


 

Av Mia - 4 juli 2010 16:57

...är ett saftpulver (eller nåt man kan dricka iaf) som säljs bland annat i USA. Nu är det så spännande med det att man kan färga garn med det, och jag har beställt ett litet kit för att testa, från Karmagarn.

Med tanke på hur vädret är här idag, så funderar jag på om jag ska våga mig på att testa det hela...

Jag bara funderar på en sak, om man kan färga garn med det, utan några tillsatser, hur vänligt är det för hälsan att dricka det??


 

Av Mia - 4 juli 2010 09:45

....det bara öser ner.... trallala....

Inte öser, men det regnar här och jag hoppas verkligen att det inte är början på någon regnperiod här.

Det verkar i och för sig som att solen kommer tillbaka imorgon, dock inte med samma värme som igår.


Fast, jag måste erkänna, för mig passar det ganska bra med regn idag, jag ska köra fram och tillbaks till Göteborg med tjejen jag är kontaktperson med och då behövs ingen sol!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards