Direktlänk till inlägg 17 juni 2010

Boring....

Av Mia - 17 juni 2010 23:35

...boring, boring är det att vara hängig och krasslig och inte orka göra något. Jag blir rastlös och irriterad men orkar inte göra mycket mer än sova, läsa, häcka framför tv:n.

Men nu ser ni, nu känner jag mig betydligt bättre, och jag ska nog ha energi och ork att göra något i helgen iaf! Känner jag mig själv blir det väl full rulle så fort jag tar mig utanför dörren.

Det har väl varit sådär kul att vara sjuk när det varit så fint väder här, jag vet en hel del annat som hade varit roligare att göra.


Jag har börjat gå igenom hela mitt förråd av diverse handarbeten och det kan jag säga är inte lite. Ändå sålde jag av nästan allt för fem år sedan på Tradera och det var en hel del. Vi kunde åka till Samos en vecka maken och jag för de pengarna (lite annat sålde vi iofs, men det var nog bara en femtedel eller nåt som var annat än handarbeten. Garn, broderier, stickbeskrivningar, tyger... Japp, det mesta... Ni skulle bara veta hur mycket det var. Några gör det iofs, och blev chockade när jag lade fram det och belamrade hela vardagsrummet med garn....)

Men, jag har samlat på mig lite, dock inte på långa vägar så mycket som jag hade då, och jag tänkte jag skulle få lite ordning på det. Jag hittade en hel del fint som jag hade glömt. Nu borde det vara projekt "göra-färdigt" som står framför mig men jag vet inte. Det känns roligare att börja på något nytt! :-)

 
 
Siw

Siw

18 juni 2010 10:16

Känner igen det här. Samlar gärna på mig en hel del när det gäller scrap och andra pysselgrejer .. En av få fördelar med att flytta såpass ofta som vi gjort de senaste åren är att man får städat upp och kollat igenom bland alla grejer man har ..

http://www.tankspridd.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

18 juni 2010 10:27

Nä, att vara sjuk är ju trist oavsett orsak, men är man t.ex förkyld kan man ju inte gå ut på samma sätt faktiskt. Skönt att du mår bättre nu. Här var det helt underbart väder igår, soligt och upp till +24 grader. Nu är det nog inte mer än cirka +10 och lätt regn - men det har regnat hela morgonen./Jag handarbetar ju inte, men jag har ett utkast till en ny berättelse i ena namnbloggen nu. Tänker fortsätta snart, under dagen någon gång och hoppas att min dator inte krånglar för mycket. Nyss var det helt tomt här i "Från" och "URL" och vet inte om det var något med min dator eller inte. Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards