Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Mia - 8 juni 2010 14:10

..bara det här arbetspasset gått, så är jag ledig en hel vecka! Hurra hurra!
Jag har bytt ett pass med en kollega, för på lördag är vi bjudna på en liten bröllopsfest. Det är vänner till min bror, och bekanta till oss, som gifter sig och ska bjuda på fest sen.   


Men vad köper vi i bröllopspresent? Jag har verkligen ingen aning, de känns så svåra att köpa till. Inte så att de har massa saker, eller det har de väl då de levt tillsammans många år, men det är snarare så att de inte direkt är sådana man köper uppläggningsfat till, inte heller glas, frotté, lakan, prydnadssaker eller andra till-hemmet-grejer. De lagar inte någon större avancerad mat så pepparkvarnar, kokböcker eller annat känns inte aktuellt.

Delikatess-korg blir svårt då de deras matsmak är... Inte så avancerad, det känns lite konstigt att lägga hushållsost, kaffe och brännvin i korgen. (Kanske något tillspetsat)

Ja, jag vet inte jag, får väl ta ett varv i affärerna på torsdag.


Det är fullt upp minsann trots att jag är ledig, som vanligt. Ibland känns det som att jag skulle behöva vara sjukskriven (men inte sjuk!!) bara för att få vara hemma och vila upp mig , synd att man inte kan få sjukskriva sig för det!   


Det är så mycket annat jag vill hinna med hemma också! Jag har blommor som ska planteras om, skott som ska omplanteras, sätta blommor i blomkrukor på balkongen, skriva brev och mail till alla tålmodiga vänner, fixa beställningskort, röja ur skåp... listan kan göras megalång, men jag tror jag stannar här!


Fredag, DÅ minsann! Då ska jag göra massa sånt här... För än så länge är hela dagen BLANK!!


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards