Alla inlägg under april 2010

Av Mia - 4 april 2010 17:53

...passerade, med god mat hos lilla mamsen, raketer och ett försök till påskeld. Den lilla högen var så söt, men när vi skulle tända gick det väl sådär. Troligen var materialet för fuktigt. Men, vi gjorde flera tappra försök!

Raketerna var imponerande och vackra, och alldeles lagom många.


Under dagen sken solen och det var underbart ute, precis som en påskafton ska vara!!


Vi spelade spel på kvällen, moster och morbror var där, båda mina bröder, lillkusinen (som i år fyller 28, precis som minsta brodern, så de är inte så små längre, vare sig till ålder eller längd) och så brorsbarnen, mor och jag. Maken var där en stund, men som vanligt är det någon av oss som jobbar, och han åkte iväg för att jobba natt.

Det är så himla trevligt, mysigt, brötigt, burdust och högljutt att umgås med finaste släkten, och jag uppskattar det rikigt mycket. Det ger värdefulla minnen att bära med sig resten av livet.


Idag är jag tillbaka på jobbet.... inte jättekul... Maken också som tur är! :-)

Bror och brorsbarn ska grilla idag, i solskenet som är här till och från. Det vill jag med...Det längtar jag massor efter....

Men, så blir det inte, jag får nöja mig med ugnsgratinerad falukorv och potatismos jag....

Av Mia - 2 april 2010 15:20

...är här och solen skiner vackert på oss här. Just nu, det pendlar mellan regn och solsken.

Men jag är på jobbet. Det känns trist, himla trist. Påsken är en härlig helg att vara ledig tycker jag, det är festligheter och umgängen på många håll, men också tid för avkoppling och framför allt är den, åtminstone för det mesta i vårt hem, helt utan stress, till skillnad mot jul (som jag iofs älskar).


Påskaftons kväll ska spenderas hos lilla mamma, påskstek, påskeld och raketer. Godiset äter jag och tröstar mig med på jobbet! Jag äter inte godis speciellt ofta men när jag gör det lyckas jag alltid äta så jag mår illa  Det är tar iofs inte så lång tid...


GLAD PÅSK på er kära vänner!

 

Av Mia - 1 april 2010 21:47

...telia, telia...

Fan vad jag är irriterad på dem! Minnesgoda läsare vet ju att vi är utan bredband, telefon och extra kanaler på tv:n. Vår hyresvärd har ju behagat byta bort comhem mot Telia och i slutet på januari beställde vi nytt från Telia, till 1 mars då bytet skulle ske. Då inga saker kommit då ringde maken upp och hoppsan, det har varit sådan efterfrågan på detta så våra grejer har tagit slut, men de kommer och ni står på leverans 31 mars.Klart som fan det är efterfrågan, ett helt kommunalt bostadsbolag har bytt leverantör till er.

Fint, men idag är det 1 april och inga grejer har kommit. Maken ringde igen, men nej, det står ingen beställning på dig, svarade puckot i telefon, när han väl kommit fram till Telia och rätt person.
Herregud, vad är det för jävla lekstuga där? Nehej, men vi har beställt rubbet, boxer, fiberlan och ip-telefoni, när kan ni tänka er att leverera det då? Tja, 24 april! Vad?? 24 APRIL??? Det är helt galet ju!

Men, tänk, de är så snälla att vi kunde koppla in datorn på fiberlanet nu i alla fall, och även få se på de extra kanalerna vi har beställt, men inte på samma gång, utan kabeln måste anslutas till det som ska användas.


Jaha.... Det finns tyvärr inget annat bolag som levererar fiberlan hit, så det var liksom inte så mycket att välja på det.

Men nu äntligen har vi ett ordentligt bredband och inget krånglande mobilsurfande! Så nu kanske jag kan börja blogga ordentligt igen också! Hurra!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards