Alla inlägg under mars 2010

Av Mia - 10 mars 2010 22:36

....om virkning som jag beställde häromdagen, kom idag och jösses vad massa fina rutor, blommor, stjärnor, cirklar och annat jag kan komma att virka. Det är bara det att boken ju var på engelska, vilket jag iofs visste, men tänkte in så långt. Så nu ska jag då lära mig att läsa mönster på engelska, kanske inte så svårt, men dessutom diagram eller ritningar eller vad sjuttan jag ska kalla det. Det är streck och kryss, T och cirklar, ett, två eller tre sneda streck på ett rakt....

Det ska bli VÄLDIGT intressant att se vad det blir utav detta.


Ett litet, litet virkprojekt är klart, men det är en liten present så det får vänta med att visa det här i bloggen tills mottagaren har fått det.


Av Mia - 10 mars 2010 18:33

...kronor fattigare blev jag idag, eller åtminstone kommer jag bli det. Jag var och provade ut glasögon idag, och fick minsann två par för det priset. Ett par vanliga och ett par slipade solglasögon.
Tur att jag inte har större och besvärligare fel på ögonen (än) så jag slipper  betala mer.

Jag tycker det är besvärligt att göra synundersökning. Vilket är bäst, 1 eller 2, vilka prickar är klarast 1 eller 2, om jag gör så här 1 eller 2 om och om igen. Till slut tycker jag allt ser likadant ut och jag svarar mest förvirrat att jag tror ettan var bättre, det är nog marginellt, jag ser ingenting nu....

Hoppas det blir bra till slut ändå.


Bågarna jag valde är väldigt lika de jag har, men mer cerise, så det kan ju bli intressant hur jag kommer att trivas med dem. Men alla andra bågar var så små, och med mitt stora runda ansikte behövs det breda glasögon! Det blir nog bra, solglasögonen är stora som flugögon, och jag ser ut som Greta Garbo, dock inte lika vacker.


Av Mia - 9 mars 2010 21:21

...att virka är det när man är betjänt till en översocial katt. Inte en minut under kvällen har jag fått vara ifred, utan det ska buffas och skuffas, trampas och umgås. Måtte husse komma hem snart så han kan överta det hela.


 

Av Mia - 9 mars 2010 20:48

...hur lite shopping kan få en på gott humör!

Jag hade beställt en del hårvårdsprodukter från Baresso, och idag kom de! Det som inte var så roligt var väl fakturan men den gömde jag så länge, den tar vi sen.

Men det var skoj att packa upp den lilla kartongen!

Shampo, styling, glans... Mmmm, nice. Fast, en av tuberna hade gått sönder, det var väl mindre roligt, speciellt eftersom den kostade 219 kr.

 

Jag kommer att få sååå fint hår nu, för det måste väl vara mirakelprodukter jag har köpt??

Av Mia - 8 mars 2010 20:26

...känner jag mig lite orolig, som om jag hade något jobbigt att ta itu med imorgon, men det har jag inte. Inte vad jag är medveten om i alla fall. Jag är ledig och det enda jag egentligen har att göra, är att träffa tjejen som jag är kontaktperson för ett par timmar.

Det här är inte roligt, jag kan inte koppla av tillräckligt för att koncentrera mig på handarbeta, sy, läsa eller tv, inte har jag lust att surfa heller känns det som, så vad ska jag göra?

Ska jag plocka ner gitarren från väggen tro?

Det var EVIGHETER sedan jag gjorde det, minste brodern brukar tjata på mig att träna upp mig igen, men det blir inte av. Jag ligger dessutom mil efter honom när det gäller gitarrspelande så jag blir helt knäckt när vi ska spela tillsammans.....

Av Mia - 8 mars 2010 19:20

...vinterpromenad, tog jag idag, uppe på landet. Jag skulle hämta mamma och passade på att promenera en stund också. Det är verkligen sjukt mycket snö runt mammas hus, trots att det har sjunkit en hel del. (sjunkit var inget vackert ord ser jag...)

Det dröjer nog innan brorsbarnen kan leka i lekstugan, eller tills mamma kan sitta på altanen. Ingen utsikt är det heller när vi sitter vid köksbordet, bara en stor snövall.


 

Av Mia - 8 mars 2010 18:38

...timma, stensov jag idag på eftermiddagen. Jag skulle bara lägga mig och läsa lite och slocknade som ett ljus. Undrar om jag var trött? Nu har jag istället huvudvärk och känner mig i något slags koma, men jag ska inte göra något speciellt idag, virka (förstås) och se på Saltön, det är väl typ det.

Laga iordning någon mat också, det har jag inte orkat än... Jag har ju ändå jobbat hela helgen!

Av Mia - 8 mars 2010 18:33

....hade jag för ett litet tag sedan, (tack för grattis till den, alltid trevligt att bli ihågkommen) men lilla mamsen glömde den. Inte för att vi direkt firar men en mamma ska komma ihåg sin dotters namnsdag, när hon har det finaste namnet mamman kunde hitta!  Jag påminde min mor så snällt om att hon hade glömt och således kom hon med en bukett tulpaner lite efter det!
Åh, vad fint, jag har inte köpt mig alls  många tulpaner i år, inte som jag brukar, och nu står de och lyser upp vårt vardagsrum så vackert! Det är vår på gång!

 


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards