Alla inlägg under mars 2010

Av Mia - 21 mars 2010 20:53

...då, då har jag grinat lite idag igen  . Tv-serien Brothers & Sisters har den effekten på mig, åtminstone när jag sitter själv framför tv:n.

Maken jobbar ikväll, så det är jag! Ensam framför tv:n alltså.
Jag upptäckte att jag har en HEL DAG ledig imorgon, utan något planerat! Hur är det möjligt? Hur i hela fridens namn kan jag ha missat det?

Skönt, skönt, för de närmaste tre veckorna är liksom fullspäckade och det känns lite halvstressigt, även om det är roliga saker, det mesta så är det lite pressat schema ändå.

På fredag ska vi ut på show i grannstaden och då kommer det lite folk hem innan, komma i stämning så att säga     , vilket innebär att jag måste städa lite en utav dagarna. Eller vi rättare sagt, så kanske det blir maken som får göra det, han är ändå ledig från och med onsdag fyra dagar till.

Så får det bli, det är bättre att han städar när jag jobbar!    

Av Mia - 21 mars 2010 17:01

...härligt, klockan är fem och solen skiner ute! Dagarna blir ljusare och det går ganska fort, och äntligen känner jag glödje inför att snön smälter bort! Det känns som vår i luften och allt större del av vår balkong kryper fram där snön smälter bort! Nu kan jag snart sätta mig en stund i solen på balkongen faktiskt! Underbart!!

Av Mia - 21 mars 2010 16:41

...är det någon som har satt det någon gång? Jag förstår inte vad jag gör för fel, jag misslyckas gång på gång. Nu har jag hittat ett annat recept, jag tror jag ska försöka mig på det sen.

Det ska bli himla intressant att se om det funkar och sen ska det bli lika intressant att se hur bra jag är på att baka bröd... Jag ska låna ner mammas assistent, som faktiskt kommer från min farmor så det är en gammal stabil sak!

Så, nu kom jag undan broderiet också, för visst måste det väl ta runt fyra timmar eller nåt att göra den surdegen! :-)

Av Mia - 21 mars 2010 16:36

...är i full gång både i Uppsala och på min tv. Men så trist, det snöar ymningt, snön ligger decimetertjock efter första perioden (de spelar 3 x 30 min) och det blir en ganska trist och slumpmässig match.
Jag har en riktigt slapp söndag, tvättar lite men annars orkar jag inte göra någonting, jag känner mig jättetrött idag.

Det är ju jobbarhelg för mig, men jag gick av klockan elva i morse, så jag borde känna mig lite inspirerad att göra något nyttigt, men nej....

Tanken var att jag skulle brodera, jag har en grej som måste bli klar snart, men jag kan inte förmå mig att ta upp den just nu. Vi får väl se ifall det blir annorlunda i kväll.

Faktiskt har jag röjt och rensat några timmar i pyssel/arbetsrummet och det är nästan klart nu. Det hade jag nästan glömt... skönt då kan jag ligga i soffan en stund till med gott samvete:-)

Av Mia - 17 mars 2010 23:40

Tjej&killsnack!


Träning/Motion


1. Hur motionerar du?
Helst inte alls.... Jag tar rejäla promenader. I ett par år gympade jag två gånger i veckan, men gud vad jag avskydde det, så i höstas bestämde jag mig för att sluta.

2. Vilken typ av träning skulle du gilla bäst?
Jag tror att jag skulle gilla att dansa faktiskt.


3. Tränade du något som barn, vad?
Nej, inte då heller.


4. Skulle du kunna tänka dig att gå Friskis & Svettis?
Alltså, jag har ju gjort det, fick tvinga mig dit varje gång och tyckte det var pest och pina. Visst var det skönt när jag kom hem, men ångesten jag hade innan jag gick dit blev liksom lite för mycket.

5. Har du använt dig av mental styrketräning?
Nej

Av Mia - 17 mars 2010 23:31

Tjej & killsnack!


Matvanor

1. Vad äter du till frukost?
Under LCHF-period; ägg och bacon/lax/makrillfilé
Annars rågflingegröt med rivet äpple, kanel och gröt.
Fast.... ofta äter jag inte frukost alls.

2. Vilken är din favoritingrediens?
Vitlök och ingefära. Sistnämnda använder jag inte jättemycket, men det är gott, till exempel i köttfärsås.


3. Vad brukar du ha som fredagsmys?
Dessertostar, ölkorvar, inlagda vitlökslklyftor, rökta musslor. Chips eller ostbågar eller nåt annat snacks om det ska vara mindre avancerat.


4. Äter du olika “fin” mat på tex. en måndag & en söndag?
Nej, här äter vi "finare" mat när vi är lediga tillsammans, det kan vara vilken dag som helst. Eller åtminstone äter vi mat som tar längre tid att laga då i alla fall.


5. Nämn tre rätter som du ofta tillagar?

Korv Stroganoff

Köttfärsås

Saffranskyckling

Av Mia - 17 mars 2010 23:13

Tjej&killsnack


Filmer

1. Ser du helst en film på bio eller hemma, varför?
Bio egentligen, men det är mysigt och trevligt att se på film hemma också.


2. Din favoritgenre?

Svårt, jag kan säga vad jag tycker mindre om och det är komedier. Det är få komedier som jag verkligen har tyckt varit roliga eller ens en ok film. Annars gillar jag typ thrillers och drama.


3. Tittar du på en film flera ggr?
Det händer, men inte så ofta. Jag har ofta glömt väldigt mycket utav filmen efter jag har sett den, så det är nästan som att se en ny film! :-)


4. Nämn någon film du tyckte var dålig, varför?
När man har en galen skräckfilmsentusiast till make har jag sett en hel del skitfilmer, men de kommer jag inte ens ihåg vad de heter.
Annars såg jag en film för typ 20 -25 år sedan eller nåt sånt som hette Beetlejuice och handlade väl om ett par som flyttade in i ett hus där några spöken härjade eller nåt sånt, en komedi tydligen, jag minns bara att jag tyckte den var apdålig!

Ett hål i mitt hjärta med bland annat Thorsten Flinck och Sanna Bråding. Den var så fasansfullt dålig och hemsk att vi stängde av den efter hälften.


5. Några serier som du kan rekommendera?
Japp! Cityakuten förstås, min älskade favorit som tyvärr är helt slut!

Brothers & sisters, 24, Desperate Houswives, The Shield och OZ förstås, min andraplats favorit....
Det finns nog många fler, men detta var de jag kom på just nu.

Av Mia - 17 mars 2010 23:01

Jag har inget att blogga om just nu känns det som, jag har gått i idé i väntan på våren tror jag.


Så jag kör lite Tjej-(och kill-)snack under tiden. Börjar bakifrån med de senaste frågorna. Kanske finns det någon av er som hittar något roligt att få reda på om mig, vad vet jag!



Städvanor

1. Hur ofta byter du sängkläder?
Varannan vecka försöker jag. Oprah Winfrey sa en gång att man skulle unna sig lyxen att byta sängkläder varannan dag (eller om det var var tredje) och det kanske man kan om man har pengar att anställa någon att byta sängkläder hos sig. Jag hade gärna lagt mig i nya frasiga lakan varannan natt men jag har varken ork eller tid att byta dem och dessutom tvätta så ofta....


2. Hur ofta dammsuger du?
Någon gång i veckan kanske, hade nog behövts mer eftersom katten hårar ner en del.


3. Hur ofta dammar du av hyllor, saker etc?
Hjälp... När dammet syns allt för tydligt i solskenet. Och med tanke på hur lite solen brukar skina här så är det inte allt för ofta


4. Hur ofta skurar du toaletten och badrummet?

Golvet, inte så ofta, resten blir väl ett par gånger i veckan skulle jag tro.


5. Hur ser dina diskvanor ut?

De ser inte alls ut, maken brukar diska. Fast, jag tar oftast de stora sakerna som ska diskas för hand och han fixar med diskmaskinen. Dock är det alldeles för ofta det står disk på diskbänken, fast det är bland det tråkigaste som finns att se.



Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards