Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Mia - 21 mars 2010 21:04

...hade jag sett fram mot imorgon  , men så mindes jag.... Jag hade ju lovat att hjälpa bror min att ta hans hund till veterinären....

När hon löpte i för någon månad sedan och hon var separerad från hannarna, snöade det ganska rejält ett dygn och helt plötsligt upptäckte den ene hanen att det faktiskt gick att klättra upp på snön, ta sig över stängslet och ha lite humpabumba   för sig (fast inte i någon säng förstås...)

Så nu blir det till lilla veterinären för ett ultraljud och kanske en spruta. Hoppas inte förstås. Envetna hundar och deras drifter....


Så, det blir till att skutta upp i arla morgonstund och ställa upp för lillebror.

Av Mia - 21 mars 2010 20:53

...då, då har jag grinat lite idag igen  . Tv-serien Brothers & Sisters har den effekten på mig, åtminstone när jag sitter själv framför tv:n.

Maken jobbar ikväll, så det är jag! Ensam framför tv:n alltså.
Jag upptäckte att jag har en HEL DAG ledig imorgon, utan något planerat! Hur är det möjligt? Hur i hela fridens namn kan jag ha missat det?

Skönt, skönt, för de närmaste tre veckorna är liksom fullspäckade och det känns lite halvstressigt, även om det är roliga saker, det mesta så är det lite pressat schema ändå.

På fredag ska vi ut på show i grannstaden och då kommer det lite folk hem innan, komma i stämning så att säga     , vilket innebär att jag måste städa lite en utav dagarna. Eller vi rättare sagt, så kanske det blir maken som får göra det, han är ändå ledig från och med onsdag fyra dagar till.

Så får det bli, det är bättre att han städar när jag jobbar!    

Av Mia - 21 mars 2010 17:01

...härligt, klockan är fem och solen skiner ute! Dagarna blir ljusare och det går ganska fort, och äntligen känner jag glödje inför att snön smälter bort! Det känns som vår i luften och allt större del av vår balkong kryper fram där snön smälter bort! Nu kan jag snart sätta mig en stund i solen på balkongen faktiskt! Underbart!!

Av Mia - 21 mars 2010 16:41

...är det någon som har satt det någon gång? Jag förstår inte vad jag gör för fel, jag misslyckas gång på gång. Nu har jag hittat ett annat recept, jag tror jag ska försöka mig på det sen.

Det ska bli himla intressant att se om det funkar och sen ska det bli lika intressant att se hur bra jag är på att baka bröd... Jag ska låna ner mammas assistent, som faktiskt kommer från min farmor så det är en gammal stabil sak!

Så, nu kom jag undan broderiet också, för visst måste det väl ta runt fyra timmar eller nåt att göra den surdegen! :-)

Av Mia - 21 mars 2010 16:36

...är i full gång både i Uppsala och på min tv. Men så trist, det snöar ymningt, snön ligger decimetertjock efter första perioden (de spelar 3 x 30 min) och det blir en ganska trist och slumpmässig match.
Jag har en riktigt slapp söndag, tvättar lite men annars orkar jag inte göra någonting, jag känner mig jättetrött idag.

Det är ju jobbarhelg för mig, men jag gick av klockan elva i morse, så jag borde känna mig lite inspirerad att göra något nyttigt, men nej....

Tanken var att jag skulle brodera, jag har en grej som måste bli klar snart, men jag kan inte förmå mig att ta upp den just nu. Vi får väl se ifall det blir annorlunda i kväll.

Faktiskt har jag röjt och rensat några timmar i pyssel/arbetsrummet och det är nästan klart nu. Det hade jag nästan glömt... skönt då kan jag ligga i soffan en stund till med gott samvete:-)

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards