Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Mia - 11 mars 2010 14:11

...för en läsestund på balkongen idag, när brukaren vilade middag! Jobbets balkong har inte speciellt mycket snö på sig, jag pälsade på mig, packade in mig i en tjock filt och tog min bok, satte mig i solen på balkongen. Den värmde gott i ansiktet, det droppar från taket och fåglarna sjunger, det känns som VÅR!!!


  Jag började på en ny bok igår, Allt vi här drömma om av Erik Wijk. Än så länge känns den riktigt bra.

Ur boken:

Jag var tjugoett år gammal och hade inte sett honom sedan jag var sex. Den främmande mannen i skjorta, jacka och kostymbyxor som så självklart ändå var min pappa. Den frånvarande. Den konstige. Den farlige. När han släppt in mig i den trånga stugan och genast vände sig om, vred om låset och stoppade nyckeln i fickan visste jag att vad som helst kunde hända. Mitt förstånd sa att sannolikheten för att han skulle döda mig var lika stor som att han skulle avstå. Mer normala personer hade yxmördat sina familjer. Men mitt hoppfulla hjärta sa att jag måste ta den här chansen. Tillfället skulle inte återvända.

Av Mia - 11 mars 2010 13:03

...har jag följt från och till  under de tidigare säsongerna, men i år inser jag att jag nog måste följa varje avsnitt.

En utav körledarna är Ralf Gyllenhammar, sångare i Mustasch, och honom måste jag både se och hålla på! :-)
Jag tycker det är ett kul program och med en hårdrockare som körledare blir det extra intressant. En säsong var ju sångaren i Hammerfall, Joacim Cans med, och hans kör hejade jag fram till seger!   

Det börjar 20 mars tror jag... eller nåt....


 

Jag tror nog jag får med mig brorssonen på samma sida!

Av Mia - 11 mars 2010 00:54

...som var, gick jag och kära mor till Erikshjälpens second hand, det finns alltid något jag hittar att köpa där. Jag är inte något superfan av secondhand, men då och då är det roligt att gå och titta.

Dels hittade jag några bitar tyg att lägga till samlingen och även några nya pocketböcker.

Så ropade mamma på mig och visade att hon hittat ett syskrin, jag kom nämligen på det för några veckor sedan på ett besök hos moster L, att ett syskrin är jag i behov av.

Och tänk, då stod det ett där på Erikshjälpen, som gjort för mig. Det var visserligen lite dyrt tyckte jag, jag blir lätt småsnål på sådana ställen, jag vill ju att allt ska vara billigt, men snällaste mamma köpte det som present åt mig! Nu håller jag på att fylla det, men det är svårt för jag vet inte var alla grejer är som jag ska ha där.

Ni förstår att jag är i stort behov av det!

Jag tror dessutom det matchar mitt lilla syskrin som jag ärvt efter farmor (vart har jag gjort av det tro?? Det måste jag leta upp ju, åh vad det är rörigt här, vi har för liten lägenhet!!)


  Jag älskar det, tycker det är sååååå fint!




Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards