Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Mia - 10 mars 2010 22:41

...blä, blä, blä...


Så känns det idag, och imorgon är det jobb, ännu mer blä känns det som nu.


Till helgen är vi faktiskt lediga, både maken och jag, tro det eller ej! Det var nio veckor sedan sist vi hade en helg tillsammans, så det ska bli skönt.

Lördagen ska jag till Borås på scrap- och stämpelmässa är det tänkt, jag ska ta med mig tjejen jag är kontaktperson för.

Maken ska ha bowlingmatch, så han är också borta. Annars så har vi både söndag och måndag ledigt, och oj så jag ska jaga på honom här så vi får lite ordning på diverse saker som blivit liggande...:-)


Men jag känner mig så trött idag, helst skulle jag vilja låsa in mig, inte träffa någon annan på en veckas tid, bara vila, ta promenader och ta hand om mig själv.

Jag vet, efter en dag får jag spader och vill ut och göra saker. Jag är inte så mycket för det där med att bara vara, mer än i teorin då det låter helt underbart!

Av Mia - 10 mars 2010 22:36

....om virkning som jag beställde häromdagen, kom idag och jösses vad massa fina rutor, blommor, stjärnor, cirklar och annat jag kan komma att virka. Det är bara det att boken ju var på engelska, vilket jag iofs visste, men tänkte in så långt. Så nu ska jag då lära mig att läsa mönster på engelska, kanske inte så svårt, men dessutom diagram eller ritningar eller vad sjuttan jag ska kalla det. Det är streck och kryss, T och cirklar, ett, två eller tre sneda streck på ett rakt....

Det ska bli VÄLDIGT intressant att se vad det blir utav detta.


Ett litet, litet virkprojekt är klart, men det är en liten present så det får vänta med att visa det här i bloggen tills mottagaren har fått det.


Av Mia - 10 mars 2010 18:33

...kronor fattigare blev jag idag, eller åtminstone kommer jag bli det. Jag var och provade ut glasögon idag, och fick minsann två par för det priset. Ett par vanliga och ett par slipade solglasögon.
Tur att jag inte har större och besvärligare fel på ögonen (än) så jag slipper  betala mer.

Jag tycker det är besvärligt att göra synundersökning. Vilket är bäst, 1 eller 2, vilka prickar är klarast 1 eller 2, om jag gör så här 1 eller 2 om och om igen. Till slut tycker jag allt ser likadant ut och jag svarar mest förvirrat att jag tror ettan var bättre, det är nog marginellt, jag ser ingenting nu....

Hoppas det blir bra till slut ändå.


Bågarna jag valde är väldigt lika de jag har, men mer cerise, så det kan ju bli intressant hur jag kommer att trivas med dem. Men alla andra bågar var så små, och med mitt stora runda ansikte behövs det breda glasögon! Det blir nog bra, solglasögonen är stora som flugögon, och jag ser ut som Greta Garbo, dock inte lika vacker.


Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards