Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Mia - 22 februari 2010 23:05

...utsikten från köksfönstret?

Jag funderar på hur lång tid det kommer ta innan denna snö har töat bort, inte kommer vi ut heller, så att vi kan skotta bort en del. Hoppas den inte rasar.


 

Av Mia - 22 februari 2010 23:02

... under helgen blev det inte så mycket av, men lite fynd gjorde jag. På APOTEKET av alla ställen  

Det var ett apotek som dagen efter skulle byta ägare, så just under fredagen sålde de ut apotekets egna produkter (hud- hår- och tandvård mest) till halva priset.

Fantastiskt bra, det blev massa hårshampo, balsam, roll-on, ansiktsrengöring och diverse krämer inköpta. Nu har vi ett lager som räcker ganska länge.


Förstås köpte jag lite garn på uppvägen också, dock inget broderi. Garn dels till mina blivande amigurumi och även garn till en vågig pläd.

Färgerna blev mildare och mer åt det blågröna hållet än vad jag hade tänkt, nu ska det bra skapas också!

 

Av Mia - 22 februari 2010 20:28

...är helt uteslutet att ens försöka komma ut på, så nu är det slutmatat till fåglarna för ett tag.

 


Vi kom ju tryggt hem från Norrköping. Vägarna var ganska bra faktisk, hala kanske men ingen lös snö på dem. På ett ställe hade en långtradare åkt av vägen och vi fick vända för att ta en alternativ väg. Det var en liten, smal väg och där åkte helt plötsligt en bil från karavanen ner i diket, så där fick vi också vänta. Turen tog 6 timmar, till skillnad mot 3,5-4 timmar i vanliga fall. Det handlade mest om att ta det lugnt. Skönt att komma hem i alla fall, spännande och fascinerande att se det allmänna kaoset snöovädret som varit här i helgen. Bandvagnar för hemvårdspersonal, assistenter som fått stanna flera dygn på jobbet för att de inte kommit hem, drivor över första våningens fönster på hyreshus, taket på vår fina arena som rasat i snömängderna.... Vi är verkligen inte vana med denna snömängd.

Vi som valde att fly och hamna i ett betydligt lugnare, om än med snö och besvärligheter, Norrköping.








Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards