Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Mia - 14 februari 2010 13:29

...men nu snöar det ute, IGEN!! Det verkar inte finnass någon ände på det här evinnerliga snöandet!
Jag ska nog gå och lägga mig med Jeffrey Deaver istället för att ta en promenad nu då.


 


Boken närmar sig dock sitt slut, så jag får väl leta upp en ny bok bland mina hyllor också, och ta med dem till sängen, för det blir där jag läser idag. Inte i fåtöljen för det vore gott att sova en liten stund också. Med gott samvete för en gångs skull! Trots borden och måsten, skullen och tänkten, dem har jag förträngt!

Av Mia - 14 februari 2010 11:37

...fick ett litet samtal av mig idag, jag funderade över detta med mitt stelkrampsvaccin, men hon lugnade mig med att mitt skydd räcker i 30 år från vaccinationen och det är två år till och stalkrampsbakterierna trivs bara där det inte finns syre, i sticksår och sånt. Detta bett är mer som en rispa och väldigt ytligt. På huden, i hjärtat är det lite jobbigare, när jag vet att Raisas beteende har blivit konstigare och konstigare och att bror min kanske måste fundera på att avliva henne.

Hon ansågs sig nog provocerad av mig, men hon morrade när någon kom och satte sig på stolar i närheten av henne igår, då hon hade ett ben och tugga på. Jag skulle ta bort benet från henne, och gjorde som jag alltid gör, eftersom det har funkat förut, men nu högg hon istället. Hade hon velat bita hårt hade hon väl gjort det antar jag och det hade blivit ett riktigt bett, men det är väl egentligen inte ok att hundar reagerar ens så här.

Lilla, lilla gumman, jag tycker så synd om henne också... varför ska hon vara på det här viset?


Idag ska jag bara plåstra om sår, blåmärken och svullnad, samt tycka synd om mig själv och bearbeta chocken!

Synd att OS inte går dagtid känner jag idag....

Av Mia - 14 februari 2010 03:39

...kan jag verkligen fundera på om det är värt att till varje pris markera min egen tillvaro, tankar och upplevelse? Om någon annan blir förbannad och sur, så kanske jag bara ska köpa läget och inte säga så mycket.... men hur lätt är det?? Med tanke på de människor jag känner så borde jag hålla truten och hålla tummarna för att de ska lyckas behålla masken i sin egen värld och inte be mig hålla käften för att jag inte fattar någon ting... hur lätt är det att fatta någonting när deras värld är så skild från omvärlden??

Jag bara hoppas och håller tummarna för att de ska vakna i sin egen tillvaro någon gång och göra det som behövs för att livet ska bli bättre för både mig och dem....

Av Mia - 14 februari 2010 03:23

Är det någon som vet hur det är med stelkrampsspruta och hundbett? Jag har inte blivit biten så särdeles mycket. men troligen mer än de många andra... behöver jag fundera på stelkramp? Jag minns inte riktigt när jag blev vaccinerad sist gång...


Satan i gatan vad jobbigt det här är, lilla vovven som bet mig älskar jag över allt annat och jag hade önskat att det aldrig blev så att hon bet mig. Kanske var det mitt fel, kanske provocerade jag henne, men å andra sidan är jag den som är under hennes husse i hierarkin så nu ligger hon risigt till och det gör mig svinont!! Gud vad ledsen jag känner mig...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Skapa flashcards