Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Mia - 31 januari 2010 15:04

...för mig, att jag kom på att det är VM-final i bandy på tv:n nu, som jag bara MÅSTE titta på och heja på Sverige  , då slipper jag dessutom gå ur soffan på ett tag.

Broderar på en present under tiden!


    

Av Mia - 31 januari 2010 14:21

...för dagen har väl rasat lite kanske! :-) Mest för att det kommer lite annat som känns roligare i vägen!

Fast, jag har lagat en rejäl omgång med korv stroganoff, det är många middagar i frysen det. Biff Stroganoff blir det senare. Lite har jag grejat i köket, men inte så mycket som jag borde. Korten är inte klara, jag har inte lyssnat på ljudboken och absolut inte städat något arbetsrum.

Kört en maskin tvätt, pratat i telefon med moster L och med kusin T (vi som aldrig pratar i telefon! Men han hade ett ärende idag, då är storkusinen bra att ha *L*), diskat och städat toan. Så nu sitter jag med ganska gott samvete och myser i soffan med Kejsarinnan.


Vi tittar fascinerat på programmet "Familjen Annorlunda". Jag är sjukt imponerad av hur man håller ordning på familjen och sitt liv med så otroligt många barn! Själv tror jag att jag skulle glömma till och med vad barnen heter!

Av Mia - 31 januari 2010 01:22

...en kvart till här på internet, bland värme- och blockljus med Kejsarinnan tätt vid min sida (bara för att hon inte FÅR ligga i mitt knä nu), dricka upp mitt fläder-champagnete och snusa in ångorna av mitt underbara doftljus från Yankee Candles, CLEAN COTTON.

 

Jag älskar dessa ljus, de är dock lite dyra, men jag fyller ju om ett par månader och kan ju önska mig i present, eller presentkort i den affären kanske! Bra det!


God natt på er!

Av Mia - 31 januari 2010 00:44

...kontaktperson har jag utfört idag, vi tillbringade kvällen att se på film. Först sommaren med Göran, den tyckte jag väl var.... inte jätterolig, men ok.

 

Jag har lite svårt för komedier, det är inte många filmer jag skrattar åt. Ler lite kanske, men inte skrattar. Mer än "Dead man walking" och den är ju knappast en komedi. Men det är en helt annan historia.

Sedan började vi på en utav de nyaste Wallanderfilmerna, men den var varken jag eller hon sugen på så den stängde vi av efter en timma. Får väl se upplösningen någon annan gång kanske.


Läggdags snart här, maken ska upp vid kvart i fem imorgon och jobba så han sover sedan några timmar tillbaka.

Imorgon är det en helt ledig söndag, och jag har inga planer! Kan ni förstå? Först ska jag ha lång sovmorgon, sedan ta ett bad och läsa lite i min bok.

Jag ska göra två storkok, och börja fylla upp frysen, och jag ska röja i köket som ser värre ut än någonsin.

Ett par beställningskort ska göras, och jag hade hoppats jag skulle hinna städa pysselrummet, men det är INGET tvång imorgon! Bara om jag har lust.

Jag vill nog försöka få till ett par timmar med ett broderi, stickning eller virkning och ljudboken, och så har jag köpt några ljuvliga tyger att så en vårduk av. En promenad också, ja just det... Mer för att jag behöver det än för att jag vill.

Var det detta just påbörjade dygn som hade 48 timmar? Det enda i år? Jag hoppas det! :-)







Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards