Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Mia - 10 januari 2010 18:59

...sig att det faktiskt är lite bra på tv:n idag, i alla fall min tv!   


Project Runway, En annan del av Köping och Johan Falk....

Bara att plocka fram broderiet också, jag har svårt att bara sitta still framför tv:n och inget göra. Är det ett kvinnligt fenomen?

Jag kan i alla fall tala om att maken gladeligen sitter många timmar framför tv:n, speciellt när det är sport, och det enda han ids göra är att lyfta kaffekoppen!

Av Mia - 10 januari 2010 18:49

...delen av helgens pass är till hälften genomliden. Idag känns det så, som om jag lider...
Sedan är jag till min glädje ledig fram tills nästa tisdag, hurra, hurra, hurra!!

Dessutom jobbar jag bara två dygnspass till i hela januari! Nu känns det skönt att ha ställt upp och bytt pass med kollegor, och eftersom jag redan gjort min del i det hela är det dags att koppla av!
Eller ja, koppla av kanske inte är rätt ord, listan på vad som ska göras denna vecka är låååååång, delvis rolig och delvis trist, men sånt som jag MÅSTE göra. Det brukar iofs kännas väldigt bra när det är gjort dock.


Morgondagen är planerad för att städa i klädkammaren, köra till miljöstationen, bowla med kontaktmannauppdraget, plocka undan en del julsaker och förhoppningsvis hinna redigera lite bilder också.

Pust, pust, det låter inte som så mycket, men jag vet ju vilken tid saker och ting tar.

Maken, den STACKAREN, är hemma från  jobbet med förkylning så det blir inte mycket hjälp av honom.


Ytterligare en sak jag har planerat för 2010 är att röja, röja, RÖJA!! Jag ska organisera och jag ska slänga, ge bort, sälja, whatever. Vi kan inte ha allt detta som vi har, vi får ju inte plats själva, trots att vi bor i en stor trea.

Problemet är att jag har svårt att skiljas från mina grejer, vad det än är och om jag så inte använt dem på många, många år.

Rensa i röran, det ska jag ägna många och långa timmar åt under detta år!

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards