Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Gott nytt år...

Av Mia - 30 december 2009 18:39

...alla mina rara och kära besökare!


Jag passar på nu, att önska er en riktigt fin nyårsafton, vad ni nu ska ägna er åt, och ett fantastiskt 2010! Ett nytt decennium och förhoppningsvis ett ännu bättre årtionde!


Jag känner mig lite ambivalent inför nyårsafton, den har alla år medfört både positiva tankar, oro och nedstämdhet. Sedan några år har jag bestämt mig för att anstränga mig stort för att dra ner på förväntningar inför själva aftonen och året som kommer, jag ska inte stå med ångest på kvällen inför det nya året och fundera på vad jag inte gjort, inte fått eller inte åstadkommit. Stressen över att ha eller komma på den häftigaste och coolaste festen har jag lagt bakom mig och idag kan jag till och  med tänka mig att fira nyårsafton själv. Det är nästan att det känns som om det skulle vara skönt. Alltså inte utan kära maken, men han jobbar natt i år så jag hade blivit ensam.... med Kejsarinnan.

I år har dock bror mina brorsbarn, och det kunde ju vara mysigt att fira med dem. Vi ska äta lite god mat, spela Singstar, Wii Sports, Guitar Hero och Buzz. Några raketer ska smällas vid tolvslaget och jag ska dricka bubbel. Inte äkta champagne men det funkar fint ändå!

Hans grannar kommer väl också att dyka upp, men det får väl gå....


Menyn? Tja, vi börjar med kantarelltoast, fortsätter med Hasselbackspotatis, älgfilé och grönpepparsås, avslutar med jordgubbscheesecake. Hoppas att de som kommer uppskattar att vi stått med mat halva dagen... fast huvudsaken är ju att vi gör det för oss själva, vi uppskattar det. Maken är med fram till nio ungefär, sedan åker han och jobbar:-(


Så, om vi inte råkas på internet något mer före det nya året börjar;



GOTT NYTT ÅR!!

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

30 december 2009 21:36

För mig handlar det ENBART om en önskan om att bli frisk. Inte att ha en jättefin fest, det häftigaste fyverkeriet eller ha "en uppsjö av gäster"!!!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Anne

Anne

31 december 2009 10:10

Vill bara säga Gott Nytt År till dig med.
Hoppas eran afton blir supertrevlig, menyn låterju underbar iaf.. =)

Kram Anne

http://www.flimmerochflummer.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 2 september 2010 21:49


...bara lite, för att se om det blir röda ramar runt bilderna i denna bloggen också. Ni är välkomna att gå vidare till min andra blogg!! :-)     Och nej, det blir inte någon röd ram, däremot ser bilden helt skev ut... Åh vad det är besvärligt ...

Av Mia - 16 augusti 2010 15:21


...började idag, och som vanligt var jag med ut i skogen. Inga rådjur fälldes dock, men vi såg ett faktiskt. Alltid lika roligt att se djur i skogen, oavsett art. Tyst och stilla, och faktiskt hyfsat varmt med vind som blåste bort eventuella mygg...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:51

...på jobbet. Semestern tog slut innan den knappt hann börja känns det som. Tanken var ju att ta det lugnt, slappa och koppla av och det blev som vanligt nästan tvärt om. Det har gått i ett, iofs med massa roliga grejer, men det har inte varit nå...

Av Mia - 16 augusti 2010 12:42

...med att länka till min nya blogg. http://kihaku.wordpress.com   ...

Av Mia - 12 augusti 2010 23:16

...det verkar börjar jag ta lite farväl av den här bloggen. Inte så att jag kommer att göra mig av med den nu, men färre och färre inlägg blir det, och mer fokus på den andra. Precis som en av mina vänner skrev till mig i en kommentar, som jag för öv...

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards