Alla inlägg under november 2009

Av Mia - 17 november 2009 20:48

...större problem med vaccinet än så länge, lite öm och orkeslös i armen, men inget annat. Skönt det, hoppas att det håller sig så.


Annars visade det sig att jag hade gått ner tre kilo, idag när jag var hos min diabetessköterska. Hurra, och det firar jag med ett par glas vin! *L*





Av Mia - 17 november 2009 00:03

...gäller idag, tänkte göra en pläd av sådana här hexagoner, men med tanke på hur långsamt (och ojämnt) jag virkar lär det ta sin lilla tid, och jag ska inte börja ordentligt på den förrän efter jul. Jag var bara tvungen att testa hur det var att virka sexkanter. Mer garn måste jag köpa märker jag.... Funderar på om färgerna är de rätta för mig, de är dock lite klarare i färgen egentligen, jag fotar just nu med mobilkameran eftersom mina minnerskort är på utflykt.



Av Mia - 16 november 2009 20:19

...ät nu motad, i alla fall delvis, jag var och vaccinerade mig idag. Just nu känner jag ingenting och jag hoppas att det förblir så, men med tanke på hur de flesta runt mig har mått när de fått vaccinet så har jag väl lite dåligt mående att se fram mot. Jaja, det blir nog bra, det går ju över! *L*


 

Av Mia - 16 november 2009 20:06

...tv-höjdpunkt; ULLARED! Härligt program med allsköns olika människor! Och så längtar jag dit förstås, när jag ser det.... Till våren, då minsann, då!!

Av Mia - 16 november 2009 20:02

...har jag köpt. Jag får så otroligt svullna fötter när jag sitter i pysselrummet och knappt rör mig på flera timmar, så jag kände att det nog var nödvändigt. Eller ja, det är nog fler gånger som jag behöver använda dem. Söta är de väl? Fanns många roliga färger, och jag kommer nog köpa fler framöver om jag tycker att det funkar bra.



Av Mia - 16 november 2009 19:59

...paket till Lettland (tror jag det var). Det ryms mycket i en bananlåda men ack vad tungt det blir!!!



Av Mia - 15 november 2009 21:53

...att jag ska ha så svårt att släppa saker och ting som jag funderar över.

Det är inget allvarligt eller jobbigt på det sättet, men jag tror att någon är besviken över att jag inte gör det jag har åtagit mig, men det egentligen är orsakat av den personen själv. Och innan jag fått diskuterat det och pratat med den, maler det runt i huvudet. Jag är lite trött på att alltid hålla på så här, vad det än handlar om. Älta, älta, älta i hjärnan utan att egentligen komma någonstans, mer än ännu mer insnurrad i min inbillade sanning.

Jag kan ju ändå inget göra förrän tidigast i morgon, och det slugaste hade ju varit att lägga tankarna åt sidan nu då, och väntat tills imorgon, men det går inte alls. Måste fundera på hur det ska lösas och hur personen i fråga tar mitt förslag till lösning.


Bättre att läsa Moa Martinssons Mor gifter sig, vilket är boken i vår lilla bokcirkel denna gång!

Bokcirkelsväninnor! Jag har ett förslag till nästa gång! 2009 års nobelpristagare i litteratur vill jag läsa; Herta Müllers Hjärtdjur. Kom ihåg det om jag har glömt när vi ses! :-)


Men nu, Moa here I come!

Av Mia - 15 november 2009 19:37

...på gång igen, det är riktigt roligt att sticka igen ju! En julklapp till någon ska det bli.

Dator, clementin, fjärrkontroll och te inom räckhåll , det är en soft dag idag....


MMS-bloggning  

Det här är jag

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Leta i bloggen

Det nyaste från mig

Kategorier

Favoritplatser

Bakåt i tiden

En gång för länge sen

RSS

Foto 365

Vänner


Ovido - Quiz & Flashcards